Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Türkiye: 3 - Gürcistan: 1 | Molotof kokteyline müebbet hapis... | AK Parti'de "Uludere" çatlağı !... | “Amnesty International”ın 2012-ci il hesabatında – Azərbaycan | Nicat Əliyev Kürdəxanı istintaq təcridxanasına göndərilib | İtkin jurnalistin sorağı həbsdən gəldi | CHP'nin 4+4+4 iptal başvurusuna ret.. | İran ve 5+1 ülkeleri arasında nükleer kriz çözülüyor .. | Ay. Misbah Yezdi: Ayetullah Behcet, mücadelenin kültürel boyutunu vurgulardı! | Irak'ta iki İranlı ziyaretçi şehid edildi |
Spor-Aktüel | Bilim Teknoloji | Velayet-i Fakih | Güncel | Dünya | Siyaset | Eğitim Kültür | İnsan Hakları | Yaşam Sağlık |
Site içi Arama 
GENÇ KALEMLER
Hüseyin Tugay

Suçluyu Irak’ta mı Arıyorsun?
FATİH KAHRAMANİ

OLMAYAN SEVGİLİYE
Mustafa K.Taşpınar

DUA
Habib YAZAR

Kur'an Geldi, Fakirlik Kalktı
Serdar GÜNDOĞDU

KÖRLER ve SAĞIRLAR
Ali Mert

BİR ANAYASA TEKLİFİ DE BİZDEN-IV-
Ebuzer GÖKTAŞ

Dünya Müslüman Kadınlar Günü
Leyla GÖK

ERKEK VE KADIN
Feride Aliyeva

ANNEM
Öztürk ADIYEKE

YOBAZLIK MI, CEHALET Mİ, UŞAKLIK MI BİLİNMEZ
Aliekber Kocaaslan

TEPKİSİZLİĞE TEPKİ
Zehra Kıran

BAZEN
Arzu ÇETİNKAYA

FATIMA'NIN (S.A) ŞEHADETİ
Mehmet DEMİRER

BİR OLUP ÇÖZELİM KÖRDÜĞÜMÜ
HASİBE YEŞİL

HAZAN YAPRAĞININ SON BAKIŞI
ALINTI YAZILAR
Hüsnü Mahalli

İsrail Kıbrıs'ta
Orhan Dede

NATO zırvaları
Bülent ESİNOĞLU

"Amerika'ya Karşı Sorumluluklarımız Var"
Levent GÜLTEKİN

Hayrettin Karaman'a kızanlar neyi savunuyorlar?
Ahmet TAKAN

Gül’e gaz mı veriliyor?.. Yoksa Gül birilerine mi gaz veriyor?..
Sabahattin Önkibar

Haham Tuncay’dan, Ergenekon rejim değişikliğine araçtır itirafı
Murat ÇABAŞ

Füze kalkanı ve NATO, ABD’nin güdümünde
Hüseyin Vodinalı

İsrail’in “Düşman” Olmasında Nasıl Bir Yarar Var
Doç. Dr. Mehmet Seyfettin EROL

Bayram değil, seyran değil, NATO bizi niçin öptü?
Haydar Cemal

İslam ülkelerinde bahara doğru
Hasan DEMİR

Belgelerle iktidarın Suriye harakirisi!
Prof. Dr. Ata ATUN

İsrail Üssü ve Oyunun Kuralı
İbrahim Karagül

O kurşun atıldı!
Semih İdiz

Dışarıda bizi sıcak bir yaz bekliyor
Abdulkadir Özkan

Isıtan ortada, ısıttıran nerede?
Arslan Bulut

Karaman Hoca’ya öğrencisinden uyarı...
Serdar Akinan

Suriye olmadı Lübnan verelim mi?
Prof.Hüseyin Hatemi

Dünya ve Türkiye
Mehmet UYSAL

Kilis'e Rahmet Olarak Gelen Muhacirler
Fikret Ertan

İsrail-Çin: Çok önemli ilişkiler
Taha Kılınç

“Allah’ın demokrasisi” ?!
Ali Haydar Aksal

Uludere gerçeği bize neyi anlatıyor?
Deniz Ülke Arıboğan

Suriye'de El Kaide devrede !
Mehmet Ali GÜLLER

Kosova’da Gerilla Eğitimi!
İsmail MÜFTÜOĞLU

Yalnız Kalan Şövalye
Yılmaz ÖZDİL

Minare burada peki kubbe nerede?
Ali Bulaç

'Türkiye İslamı'nın üç versiyonu
Muharrem Bayraktar

Suriye’de işler karıştı
Akın Aydın

Suriye halkı bakın ne diyormuş
Savaş SÜZAL

NATO zirvesi sonunu bekleyin
Ertuğrul ÖZKÖK

Suriye'de Durum Bize Anlatıldığı Gibi Değilmiş!
Akif Emre

Türkiye Irak'ın bütünlüğünü istiyor mu?
M. Hilmi Yıldırım

Uluslararası toplum, uluslararası yalandır
Türker ERTÜRK

Yetki ABD'den
Zeki Ceyhan

Karışık işler!
Mehdi aksu

Hz. Ali'den yöneticilere-3
ANKET

Yönetici :..

İslami İran Avrupa ülkelerine karşı yaptırımlarını kaldırmalı mı?

Seçenekler
A)evet. kaldırmalı
B)hayır. kaldırmamalı

Sonuçları Göster

ÇOK OKUNANLAR
n TIME yazdı: Gülen cemaati, para bağışı ve eğitim sistemi
n Toprak satışıyla ortaya çıkan yeni tehlike
n Suriye'de yaşanan son gelişmeler....
n Kırıkkale'de Hz Fatıma'nın (sa) doğum günü etkinliği yapıldı / FOTO
n 'Sözde Mücahitler!' İstanbul'da El Kaide ile görüşmüş
n Türkiye'yi ne bekliyor?
n Türkiye Bağdat yerine Kürtlere odaklandı
n Bahreynli kadınların direniş sembolu Zeynep Al Khawaja'dan mektup
n Ay. Misbah Yezdi: Ayetullah Behcet, mücadelenin kültürel boyutunu vurgulardı!
YORUMLANANLAR

 Kırıkkale'de Hz Fatıma'nın (sa) doğum günü etkinliği yapıldı / FOTO

 Iskarta tanka 500 milyon avro

 TIME yazdı: Gülen cemaati, para bağışı ve eğitim sistemi

 Gül: İleri görüşe sahip olmayan Avrupalı liderler, milyonların hayatını etkiledi

 'Nikotin, esrar ve eroinden daha fazla bağımlılık yapan bir madde'

ÜYE GİRİŞİ

Kullanıcı Adı

 
Şifre  
   

Üye Olun | Şifremi Unuttum

 

 
KARDEŞLİK ZAMANI
10/05/2009 - 14:01

Ülkü ARAS

                               BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

                     

                               

Yine bir arkadaşla şu gündemi konuşurken, arkadaşımın bir sözüyle irkiliyorum!

 

Arkadaşım geçenlerde eşiyle birlikte internet sayfasında bir fotoğrafa şahit olduklarını ve o fotoğraftan sonra eşinin artık kimsenin siyasetine güvenmediğini ve hayal kırıklığına uğradığını söyledi…

 

Ben neydi dedim o fotoğraf?

 

Türkiye’den İran’ı ziyaret eden Erbakan’ın İran protokolü tarafından karşılanma şekliydi.

 

Evet ya bende gördüm. Eee nasıldı fotoğraftaki durum?

 

Şiilerı sevmeyen Sünni bir lider çok samimi bir şekilde karşılanmıştı.

 

Evet dedim, benim de dikkatimi çekti. Çok samimi bir fotoğraftı. Fotoğrafta ilk aklıma gelen soru şuydu? Allah Allah bizler Sünni liderleri “öcü” görürken bu samimi duruşta nedir böyle? İlginç! Hem de çok ilginç! ”Öcü” idi, çünkü bize öyle öğretilmişti. Bu düşünceler içerisindeyken, son noktayı şöyle koyabildim: Koskoca İran’ın siyasetçileri böyle bir duruş sergilemişlerse vardır bir bildikleri, ümmetin maslahatı dostça ilişkileri gerektiriyor demek...

 

Arkadaşım, niye bu kadar samimi karşılanıyorki, tepkili olmaları gerekmiyor muydu? Diye söylenedursun...

 

 

Niye bu şekilde karşılandı bilmem ama ev sahibi İslami İran’ın, davet ettiği misafiri Erbakan’ı kovacak hali yoktu herhalde. Ayriyeten Şiilere düşman olduğunu nerden biliyorsun? Belki Şiiler için iyi şeyler düşünmüyor olabilir, ama İslami bir devletin yapacağı tek şey misafirini en iyi şekilde karşılamaktı değil mi? Kaldı ki bu ülkedeki inançlı kesimlerden bir kısmının hala lider olarak gördüğü, batı karşıtı, anti siyonist söylemlere sahip Erbakan’ın İran’a giderek samimi görüşmeler yapması uzun yıllar boyunca toplumdan dışlanmış, önyargılarla yaklaşılmış biz  Türkiyeli Şiiler için de olumlu bir gelişme değil midir?!  Müslümanlar arasında sıkı diyaloglar başlatılması bizim için bir taktik değil strateji olmalıdır diye düşünüyorum. Çünkü hak söz ancak ve ancak dostluk ortamlarında  kabul görür, kavga ve taassup ortamlarında değil.

 

Her zaman her yerde söylediğim şu sözü tekrarlıyorum: Önce kendimizi bir eleştirelim. Abdullah Özgür beyin yazısında ifade ettiği gibi, bizler bu dünyanın ve inancın neresindeyiz? Nefsimize, bedenimize vermemiz gereken terbiyeleri verdikte mi başkalarını “öcü” görmek yetkisine sahip oluyoruz. Her yerde herkes bir birine üstünlük sağlamaya çalışıyor. Yok, Sünni’dir yok Şia dır . Bence bunları tartışmanın hiç zamanı değil… Çok güzel düşünen Sünni kardeşlerimiz  de var. Neden hepsini aynı kefeye koyarak kendimize zulmediyoruz?! Müslümanların düşmanları azaldı mı ki düşmanlarımızı artırmak için uğraşıyoruz... Katil Siyonistler masum binlerce Müslüman’ı, kadın, çocuk demeden, Sünni, Şii ayırmadan katlederken, ABD Irak’ta, Afganistan’da hala zorbalığını sürdürürken aynı kitaba ve peygambere inanan bizlerin ısrarla tassubu ön plana çıkarmamızın kimseye faydası olmadığı ortadadır.

 

  İslam İnkılabı Rehberinin şu sözü bu konuda bize kılavuz olmalıdır. “Sünni, Şii düşmanlığı yapmak Siyonizm’in ekmeğine yağ sürmektir”

                                

                                                                                              ÜLKÜ ARAS

 

 

 

 

 

 

 


Yorum Ekle

Arkadaşıma Gönder

Yazdır

Facebook

Digg

Del.icio.us

StumbleUpon

Google

Yahoo

YORUMLAR

Hasan Arallar 10-05-2009, 14:17:13
Tek kelimeyle tebrik ederim sayın yazar.
Rasthaber yazarlarının vahdet konulu yazılarını okuduktan sonra benim de görüşüm değişti. Sahi yakınlaşmadan, diyaloğa girmeden, ortak değerleri öne çıkarmadan hak yolu, İmam-ı Zaman'ı nasıl anlatabiliriz başkalarına! İslam düşmanları zaten Şia-Sünni savaşı çıkarmak için durmadan tekfircileri, el-Kaidecileri Şii müslümanlara saldırtıp dururken bu komploları etkisiz hale getirmek için müslümanların bir birine yalaşmalarını yadırgamak yerine sevinmek gerekmez mi?
 
........ 10-05-2009, 18:47:56
ülkü hanım yazınız ve sectiyiniz konu gercektende dikkat çekicidir,dilerim daima kardeşlikten yana olur,ve olmuyanlarıda uyarırız inş
saygılar....
 
reyhan 10-05-2009, 21:13:21
eline ve diline sağlık.bizler birbirimizle kardeş olmadan iman etmiş olmayız.ama malesef müslüman kardeşlerimiz islamın yolunu takip edeceklerine kafirlerin oyunlarına gelip peygemberin yolunu terk edip düşmanın yardımcılığını yapıyorlar.sünni ve şia ayırımı ve düşmanlığını yaratan insanlar ne islamı ne Hz.peygamberi nede imamlardan hiçbirşey anlayamamış bizim sünni kardeşlerimizle imani noktada hiçbir farkımız yoktur ve yolumuz birdir birkaç farklılık var. o farlılıklarda kişinin kendi vicdani duruşuyla alkalıdır ve bu farklılıklarda aramızda ALLAH muhafaza herhangi bir kinin oluşmasına sebep değildir.Rabbim iranı başımızdan eksik etmesin ve iran liderlerimiz islami ve bir müminin davranması gerktiği gibi davranmışlar bizler ALLAHın halifeleri olarak teblide bulunmak zorundayız ve tebliğde kin ve nefretle değil sıcak,samimi,içten,misafir perverlilikle vs.olur.bence şia olmayı düşünen bir insan o arkaşın yaptığı sonderece kırıcı ve ürkütücü yorumu karşısında irkilir ve geri adım atar.lütfen arkadaşlar ben eski bir sünni ve yeni bir şia olarak sizden rica ediyorum hasan arkadaşında dediği gibi o lanetliklerin ekmeklerine yağ sürmeyelim.vallahi tahmin edemeyeceğiniz kadar üzüldüm.o insan kafir değilki kaldıki kafir bile olsa bizler ev sahipliğimizi ALLAH rızası dahilinde islami düşünerek gerçekleştirmeliyiz.ki ALLAHIN bizden istediğide budur ve ALLAH Hz peygambere sert huylu olsaydın herkes etrafından dağılırdı demiyormu.ülkü hanım gerçekten ALLAH sizden razı olsun insanları olumlu yönde aydınlatıyorsuz.ve Rabbim hepimize yürekten iman etmeyi nasip etsin.birbirinizle kardeş olmadan, iman etmiş olmazsınız. ve bu söz sadece şialar kardeş olsu anlamına gelmiyor.Hepiniz ALLAHA emanet olun.
 
A POLİTİK 10-05-2009, 21:36:31
Sayın ülkü hanım Sen şimdi Erbakan hocayla R.T.E'yi aynı kefedemi tartıyorsun.Senin başka işin yokmu, anlamadığın işlerle uğraşıyorsun,gündemde kalmak için neredeyse diyanete de bağlanalım diyeceksin.Devlet politikaları değişkendir,Devletler arasında dostluk yok karşılıklı çıkar ilişkisi vardır.bunu sana diyen olmadımı.
A.Özgürü kendine şahit tutma zekana da bravo doğrusu.
 
A POLİTİK 10-05-2009, 21:38:59

Hasan aral.imamı zamanı da böyle sivri akıllılıklarınıza alet etmeyin bari.
 
A POLİTİK 10-05-2009, 21:45:03

........ nikli bey ülkü hanımın yazısı elbette dikkat çekici olmuş,biz zavallı hocalarımızı kınayıp duruyorduk niye diyanete bağlanmak istiyorsunuz diye.meğer böyle kardeşlik anlayışı varmış bizim haberimiz olmamış.tövbe etmemiz gerekir valla.estağfurullah.
 
ANTEPLİ 10-05-2009, 22:01:45

Yazar kardeş siz başkalarını öcü görmemeye devam edin,size bişey diyenmi oldu.onlar sizi öcü görüyor ya biraz gayret etseniz onlar sizi anlıyacak.birinci halifenin ebubekir as değilde ali ra olduğunu kabul edecekler böyleliklede kardeş olup geçinip gideceksiniz.dünya dediğin kaç gün,şunun şurasında ne kalmış.hasan aralların dediği gibi imamı zamanı anlatmak için gayret etseniz hepsi kabul edecek.
 
Hasan Arallar 10-05-2009, 22:02:59
A Politik nikli arkadaş, beni sivri akıllılıkla suçluyorsun ama kendi görüşünü ortaya koymuyorsun. Ben yanlış ifade kullandığımı sanmıyorum. Yine tekrarlıyorum:
1-İmam-ı Zaman'a bağlıysak O'nun mektebini, bizden beklentilerini anlamaya çalışmalıyız. O hazretin müslümanlar arasında düşmanlık ve çekişmelerden razı olacağını sanmıyorum.
2- Allah zuhurunu yaklaştırsın zuhuru gerçekleştiğinde sadece müslümanlar arasında değil, bütün insanlar arasında adaletle birlikte dostluk ve kardeşlik kurmaya çalışacaktır. İmamımız kesinlikle yeryüzünde fesat, fitne ve düşmanlık çıkaranlardan razı değildir. İnsanların adaletin, hukukun, düzenin, huzurun, kardeşliğin değerini anladığı, bu değerlere susadığı zaman O hazretin zuhuruna inşallah daha fazla umutlu olabiliriz. Öyleyse biz Şiiler O'nun zuhuruna ortam hazırlıyalım, adalete, kardeşliğe, dostluğa, vahdete ön ayak olalım, bunun sivri kafalılıkla ne ilişkisi var, düşünen herkesçe kabul görmesi gereken bir söylemdir.
3- Peki insanları birlik beraberliğe değil de cepheleşmeye, çatışmaya, bir birini tekfir etmeye mi çağıralım. O zaman daha mı iyi olur?!
Selam olsun İmamın ve Naibinin yolundan gidenlere...
 
Saf Adam 10-05-2009, 22:10:59
A Politik'e cevap
A Politik ağbimiz mi yoksa ablamız mı bilmiyorum ama, anladığım kadarıyla eline geçirse yazar ablamıza iyi bir dayak atacak! Kimin ne yazıp ne yazmayacağına karışacağına görüşünü ortaya koysan daha iyi olmaz mıydı? Bari gerçek adınızı yazsaydınız da başka yazı yazmak isteyenler önce zatı alinizden izin alıp öyle başlasalar yazmaya!!! ne garip insanlar varmış dünyada...
 
Zeynel 10-05-2009, 22:44:45
Konuyu tersinden anlamak işte buna derler! veya anladığı halde başkalarını kandırma yolunu seçmek... diyanete bağlanmayla müslümanlar arasında kardeşlikten bahsetme arasında Allah aşkına nasıl bir ilişki kurulabilir?! Alimlerin, camilerin laik rejimin bir kurumuna bağlanmasına karşı çıkmak bazılarına göre Sünni düşmanlığı olarak algılanıyormuş! Yazık, yazık binlerce defa yazık! Siyasal bir tercihle din kardeşliği aynı kefede değerlendiriliyor! Kardeşim diyanet olsa da olmasa da, bu ülkede yaşasak da yaşamasak da Müslümanlara kardeşimiz olarak bakmakla mükellefiz. tarihte birileri hata yapmışsa, İmamların hakkını gaspetmişse bunun intikamını başkalarından almaya kalkışmak kadar çarpık bir düşünceye ne demeli?!!
 
A POLİTİK 10-05-2009, 23:08:35

Sayin hasan aral veya sayın yazar a.ö bey.Rec'at inancınız imamı zaman ile alakalımı yoksa değilmi.şimdi siz bu ülkü ablanın sünni kardeşlerine deseniz ki bizim mehdimiz geldiğinde bütün zalimleri kabirlerinden kaldırıp muhakeme ederek cezalandıracak,bunların içerisinde hilafeti gasp-edenlerden tutun da evvel ve ahir bütün zalimleri. ve yine ziyareti aşurada gece gündüz durmadan lanet okunan ağa ve beylerinizide zulm ettikleri için cezalandıracak,bu Adl i İlahi ve dünya denilen eşyanın tabiatı gereği böyle olmalı.Kaçı sizinle kardeş olmayı kabul eder,kaçı mehdinin varlığını kabul eder.?zaten kendi uydurudukları ahir zamanda medinede anadan doğacak hayali mehdileride bu recat anlayışını ve mehdeviyyeti reddetmek için uydurulmamışmı.?

Şimdi:Velayet mektebinin olmazsa olmazı olan Rükünlerimizi ne yapacağız.Rec'at-İmamet-Takiyye-Beda.vb.bunları bir kenara koyarsak imamı zamanın bizimle ilgisi ne olabilir,ya da bizim onunla ne bağımız kalır.Yazar ve bazı yorumcu arkadaşların iyice düşünmeden işi böyle hafife almaları ayrıca üzücü.Şiayım demek ne kadar kolay değilmi arkadaşlar.kimse de bana kuru zühd ve takva sözcülüğüne soyunmadan konuşsun.

İslam inkılabının büyük ve güzel rehberinin vahdetten kastı ise yazarın anlatmaya çalıştığının çok ötesindedir.Erbakan hocaya İmam ı aliye yakışır ev sahibliği ile buradaki meseleleri karıştırmamak lazım.

Şimdi şia'nın bile fırka fırka bölündüğü ve en son olarak ta,İmam ve inkılabını eleştirerek karşı çıkan,velayeti fakihin gereksizliğini savunan aklıevvel şia bilimcisi geçinen nehrevan şeyhleri varken,hüccetiyeciler varken,varken oğlu varken,kalkıp sünnilerle falan filan gibi beylik sözlerin pek te kıymeti harbiyesi olmaz.

Önce şia kendi arasında mutlaka olması gereken vahdeti sağlıyamazken,ki imam gelinceye kadar da bu böyle olacak gibi görünüyor,örneğin:Ülkedeki alim ve kesimlerin ölümüne anlaşmazlığından tutunda sözde şiaların biribirini görünce yolunu değiştirmesine kadar onlarca üzücü tablo varken,sanki herşey yolunda,fırtına yok yelkenler fora deme kaptanlığının fantezi olduğunu anlatmak istedim.sayin hasan aral bey,siz Mehdeviyyet mücadelenizi böyle gereksiz tartışmalarla aşındırmayın,enerjinizi sonuç alınacak şeylere harcayın.imam sizi sorumluluğunuzdan dolayı da sorgu sual edecek biliyorsunuz.Herkesin sorumluluğu anladığı nisbette değilmi.?

Bi aşkı Humeyni-Ne-tevan aşıkı Mehdi şod:Bunuda siz tercüme edin artık sayın aral.
Bunca imam muhalifi varken sünni-münni meselesini gündeme getirme kolaycılığı kınınacak bir tutumdur.
 
A POLİTİK 10-05-2009, 23:11:12

Saf adam kardeş dilerim cevherinizde isminiz gibi saf'tır.ben ne ağbi ne de ablayım,yazar ablanıza da saygım var benimki ona nasihat amaçlı bir-iki kelam kabilinden.
 
HASBİ 10-05-2009, 23:45:03

Zeynel ağa.,Apolitik arkadaşın anlatmak istediğini ben Hasbi'liğimle bir okuyuşta anladım.Meslektaş olduğumuzu ne güzel açıklamışsın,ama aynı yazıyı birdaha okursan farkı anlıyacaksın.
 
A POLİTİK 10-05-2009, 23:57:54


Zeynel bey türkçe yazılan herhangi bir islami kitapta sünni düşmanlığı içeren tek söz,tek sahife bulmanız mümkün değilken.diyanetin islam ansiklopedilerinden tutun da gelmiş geçmiş bütün kaynak saydıkları veya güncel olan birçok kitaplarında ve diğer sünni kaynaklarında da olduğu gibi şia düşmanlığı yapan hadsiz-hudutsuz yalan iftira bulacaksınız.

Biz kimseye düşman değiliz ve düşmanlık taraftarı hiç değiliz.Ama muaviyenin zehirli yalanları halen saf insanları kandırmaya devam etmektedir.

İmam Ali ne çektiyse müminlik taslıyan kalın kafalı zahidlerden çekti,
 
Sedat AKMERCAN 11-05-2009, 01:41:13


Temsil edilen ideolojiler ve inançlara ait söylemler, arızalı kişisel mizaçların tahakkümüne hapsedildiğinde; gerçek manasından sıyrılarak, farklı hedeflere götüren tehlikeli sloganlar haline dönüşür!

Binlerce yıllık asil bir kültürün ve izzet sebebi bir mektebin meyvesi olan İslam devrimi; dünya tarihinin son otuz yılına damgasını vuran, sosyal, kültürel, ekonomik, askeri ve siyasi açıdan, hedeflerini ortaya koyan bir vizyonun temsilcisi olmuştur.


Algı bozukluluklarından kaynaklanan, müteşabih hadis yorumlamalarıyla, diplomatik stratejiler belirlemek, İran İslam Devrimi’nin ruhuna aykırıdır!

İran dış politikasını, Küresel Emperyalizm ve Siyonizm ile mücadele kapsamında, geniş bir perspektifte değerlendirmek gerekiyor.

Zaman zaman bizlerin, kişisel algılarımız ve şahsımıza münhasır din anlayışımızla çelişiyor olsa bile 2500 yılık diplomatik bir geleneğe ve mektebi dinamiklere sahip İslami İran’ın, bu hususta çelişki yaşamayacağı yadsınamaz bir realitedir!

Teviline ve tefsirine ihtiyaç duymadan, çıplak gözle ayet, hadis ve rivayetleri hazmetmeye çalışmak, çiğnenmeden yutulan lokma tesiri gibidir!

Şahsımıza münhasır gözlükleri çıkarıp, günümüz dünyasında yaşanan siyasi gelişmeleri, mektebin evrensel gözlüğüyle anlamaya çalışmalıyız.

Kendi iç dünyasındaki algı bozukluklarını ve çarpık anlayışları teşhis edemeyenlerin, küresel politikaları analiz edebilmeleri imkânsızdır!

Ayrıca, sağlıklı analizler yapabilmenin ilk şartı da farklı fikirlere ve o fikrin temsilcilerine tahammül etmekten ve saygı duymaktan geçer!

Sarf edilen her söz ve sergilenen her davranış, sonuçları itibarıyla, sorumluluk gerektirir!

Bazı zihniyetler, vahdeti, farklı düşünenlerin dinine girmek olarak algılıyorlar… !!! Bu yanlış algılamadan kaynaklanan saldırganlık da temsil ettikleri fikirlere zarar veriyor! Bir arada yaşadığı insanlarla bile kardeşlik bağını kuramamış arızalı bir düşüncenin, Sünnilerle kardeşlik bağı kurmasını beklemek elbette ki akılcı bir yaklaşım değildir!

Kaynağı İlahi vahiy ve Rahmet Peygamberi ( saa ) olan Ehl-i Beyt Mektebi; her Müslüman’ın, görev ve sorumluluklarını açıkça beyan etmiştir! Çabamız, görevlerimizi doğru yollarla teşhis edip, sorumluluk bilinciyle ve ciddiyetle hayata geçirmek olmalıdır.

Ne ifrat ne de tefrit!

Orta yol en güzelidir!

Sayın Yazar,

Görüşlerinize katılıyorum ve kendi tabirinizle; ‘ söyleneduranlar ‘ tarih boyunca hep olmuşlardır ve olmaya da devam edeceklerdir!

Saygılar sunuyor ve çalışmalarınızda başarılar diliyorum…







 
Hasan Arallar 11-05-2009, 07:58:22
1- Tartışmanın seviyesini yükselten A Politik nikli kardeşime her şeyden önce teşekkür ederim. O ilk amirane çıkışıyla son yorumu oldukça farklı gerçekten. Sanal alemde mustear adlarla münazara eden bizlerin aslında ortak görüşlerimizin anlaşamadıklarımızdan çok daha fazla olduğu görülmektedir. rasthaber'e de ileri sürülen görüşler bahanesiyle böyle bir görüş teatisi platformu sunduğu için başarılar ve devamını dilemek isterim.
2- İfade ettiğiniz "ric'at, beda vb." ilkeler bu mektebin mensupları olan bizlerin ortak inançlarımızdır. Tarihte Resulullah(sa) başta omak üzere 14 Masuma(as) yapılan zulümler, saygısızlıklar, haklarının gaspedilmesi ve nihayet şehid edilmeleri hepimizin malumu, bunun er geç intikamının alınacağına olan inanç da yine öyle. Durum böyleyken biz imamın zuhurunu bekleyenlerin yaşadığımız çağda müslümanlara, başka semavi dinler mensuplarına ve hatta dinsizlere karşı takınacağımız tavırda ölçümüz ne olmalıdır?
Bu soruya farklı cevaplar verileceği açıktır. Ben kendi eksik aklımla , İmam Ali kendisine yapılan zulme rağmen susumuş, islamın ayakta kalması için kendi gasbedilen hakkından vazgeçmiş ve hatta daha büyük maslahatlar için halifelere çoğu kereler yardım etmiş ve vahdete bu kadar önem vermişse, gelin biz de O'nun metodunu, yolunu seçelim dersem, birileri başka bir yorum getirecektir kuşkusuz ve belki benimkinden daha etkili deliller bile sunabilecektir. Bu durumda bize hakemlik eden, son sözü söyleyecek kim olmalıdır sizce? Yaşayan İmam'a ulaşma imkanımız olmadığına göre ister istemez ya O'nunla irtibatı olduğuna iihtimal verdiğimiz veya O'nun düşüncelerini bizden daha iyi idrak edip bizim maslahatımızı bizden daha iyi bilen birinin görüşüne başvurmak en sağlıklı yol olmaz mı? Ve bugün O kişi Şiilerin hepsinin olmasa da büyük bir kesiminin ilmini, dirayetini, siyasetini ve liderliğini kabul ettiği Veliyyi Emr'den başkası değildir. O'nun görüşleri bizim için ölçü omalıdır. Mektebin bu sadık bekçisi aradaki ihtilafları bildiği halde ümmetin her seviyesindeki (alimlerden, siyasilere ve halk kitlelerine kadar) herkesi vahdete davet ediyor. Bu takiyye değildir, taktik değildir, bir stratejidir. Bu yolda kimse zarar etmez, haklı olan bu barış ortamında görüşlerini daha güzel ifade etme fırsatı bulabilir. ve nitekim son sıralarda ülkemizde oluşan özgür ortamdan yararlanarak inançlarımızı anlatma fırsatı bulmuşken, Arabistan gibi baskıcı ülkelerde kardeşlerimizin ibadetlerine bile karışılmakta, her geçen gün baskılar artırılmaktadır. Böyle baskıcı bir ortamda bırakın mektebin ilkelerini anlatmayı, insanları irşad etmeyi Müslümanların birbirlerini tekfir etmekteler. Suudi-Vahabi müftülerinden biri daha birkaç gün önce Şiileri tekfir etmedi mi?

3- Bir söz vardır " her ısıran ısırılmaz" diye. Şimdi Vahabi müftüsü bizleri tekfir etti diye biz de bütün Sünnileri tekfir edebilir miyiz? Ama bu satılık müftüleri ileri süren perde arkası güçler yıllardır Şia alimlerinin de böyle bir tepki göstermesini dört gözle beklemektedirler. Ama nafile! Şia alimleri ne İran'da ne Hint yarımadasında, ne Irak'ta ve ne de Lübnan'da bu oyuna gelmediler. Çünkü mektep buna izin vermez. Şia'nın bu sadık bekçileri komplonun farkında olarak her geçen gün vahdet bayrağını daha bir yükseltmektedirler. Ama köşede bucakta önder alimlerden uzaklaşan bir takım zavallılar aynı Vahabi müftüsü gibi fetvalar vererek bizlere faydası olmayan tavırlar takınmaktalar ve ülkemizde de bazı gençlerimizin beynini çelmekteler maalesef.

4- Diyanet veya herhangi bir kurum ve kuruluşlar Şia aleyhinde son sıralarda bir takım kitaplar, makaleler yayınlayabilirler. Bu tarhte hep böyle olmuştur, yeni bir olay değildir, bu gibi tahrikler bizi yanıltmasın. Diyanet gibi resmi veya gayri resmi kurum ve kuruluşlar daima hakim siyasal gücün maşası olmuşlardır, ama müslüman kitlelerin temsilcisi, sözcüsü değillerdir ve bunu sokaktaki, üniversitedeki, camideki Sünni müslümanlardan da duymak mümkündür.Sözü dinlenen ve etkili bir makam olduğunu farzetsek bile biz "her ısıran ısırılmaz" yönteminden vazgeçemeyiz.

5- Kendi aramızdaki vahdete gelince; bu önceliğimiz olmalıdır elbet. Bizler buna öncü olmalıyız. Siyasi konulardaki görüş ayrılıkları ve kırgınlıklar giderilmelidir mutlaka. Ama aile fertleri arasında kırgınlıklar komşuyla dastluğa engel değildir. Aile fertleri eninde sonunda barışacak, uzlaşacak, dayanışma içerisine girecektir. Zamana ve toplumumuzun kültürel alt yapısının güçlenmesine, kalkınmasına ihtiyaç vardır. Bu doğrultuda herkes, alimiyle, üniversitelisiyle, esnafıyla... üzerine düşen görevi yerine getirmelidir diye düşünüyorum.
Saygılarımla




4-
 
...... 11-05-2009, 11:56:38
ülkü aras hanım,yazınızın degerli oldugunu unutmayın,yazılanlar isteyinizi kırmasın inş.lütfen yeni yazılarınızı yazmak için hevesiniz kırılmasın..ileride harika bir yazar olarak duyulacaksınız..lütfen,,, lütfen moralinizi yüksek tutun.
 
A POLİTİK 11-05-2009, 12:03:35

Sedat bey maşallahınız var,vahdet anlayışını izah etmenizdeki bilimsellik neredeyse Abdullah b.Sebe'nin kemiklerini sızlatacak yapmayın etmeyin sonra günaha girersiniz(!).

Yakub el-Kuleyni-Şeyh Saduk-Şeyh Mufid-Tebersi-Allame Meclisi-Şehidi Evvel-Şehidi Sani- ve birçok büyük Şia aliminin Ehli-Beyt'in hakkaniyetini anlatan eserlerinden sadece birisini kabul eden,saygı duyan sadece bir sünni alimi kardeşinizin ismini yazın ben bu sitede havlu atmazsam beni herkes kınasın.

Abdullah b.Sebe'nin uydurduğunu iddia ettikleri Şiilik ve şiilerlemi kardeşliği kabul edeceklermiş.
Sahabe düşmanı

Peygamberin Zevcelerine saygısız ve lanet okuyan

Beda ve Rec'at'a inanan,12 imamlarına ilahlık mesabesi veren şialar dedikleriylemi kardeş olacaklar.

Bari ve hiçolmazsa sunni kardeşlerinize deyin bizi yanlış anlıyorsunuz,biz sizin bildiğiniz gibi ifratçı şia değiliz,biz babamızın mektebinden istediğiniz tavizleri veririz,şu büyüklerimizin dediklerine aldırış etmeyin onlar eskiden söylenmiş ifrati sözler,mektebi çizgileri genişletilmiş BOP'a göre R.T.E ağbimize göre vahdet ederek ayarlarız hiç önemli değil.

Onlar hangi tavizi verecek onuda bizlere bizahmet bildiriverin de,bizlerde ikinci qadiri hum kardeşliğini bir düşünelim.

Günlerce bu sayfalarda AKP sözcülüğüne soyunup siyaset sosyolojisi dersleri vermenizden epey etkilenmiştik,bu son yazınızla da bayağı bilinçleniverdik Aişe validemiz sizden razı olsun.

Maşallah İmam Humeyni ve A.Hameneyin vahdet anlayışını çok güzel anlamışsınız ama bir eksiğiniz kalmış,İmamın vasiyetnamesinden bahsetmeyi unutmuşsunuz ondan da bahsetseniz vahdeti daha güzel anlatırsınız,biz de aydınlanmış oluruz sayenizde.

ŞİA kardeşlerimiz diye başlıyan bir sözü hangi ehli sünnet alimi kardeşinizden duymuşsunuz yazın bizde bilelim,ya da duyan varsa yazsın.

Ehli sünnet kardeşlerimiz diye tutturmuş gidiyorsunuz,uğurlar olsun.

Biz algılamamızı yukarıda ismini zikrettiğim yüce alimlerimiz ve onları çok iyi anlıyarak bize vasiyetnamesini bir ders olarak bırakan İmam ks a göre belirleriz.

Şu sünni alimlerin tarih kitaplarına bir bakın şiileri takiyyeci(Onlara göre yalancılık) olarak anlattıkları için sizlerin vahdet söylemlerinize inanmazlar.çünkü onlara göre şiiler takiyyecidir,tevriyecidir.

Yine platforma ve ortama gölge düşürdünüz sedat bey.

İyi vahdetçilik ve avunmalar dilerim size.







 
A POLİTİK 11-05-2009, 18:17:08


Bilindiği gibi türkçe dilbilgisi derslerinde imla kurallarıyla ilgili olarak noktalama işaretleri bölümü vardır.Bol noktalı nik'le yazan arkadaşımızın anlıyamadığı bir husus var.Ben ülkü kardeşimizin yazı yazmasına değil,kendisini ve dahi birçok muhteremi milyar kere milyar aşacak konuları gereksiz yere gündeme getirmesine eleştiri yazdım.

Kesinlikle alanı olmayan bir konuda yazı yazmaya çalışarak ahenksizliğe sebep olmasını eleştirmeyelim mi.Kendisine sormak lazım Siyasal islam tarihiyle ilgili hangi doktora tezi hazırlamış,şia mektebi bugünlere hangi fedakarlık ve bedeller ödeyerek gelmiş,bu yolda binlerce büyük şehidimizin kaç tanesinin ismini ve hangi sebeple katledildiğini biliyor.

Bol noktalı nik'le yazan arkadaş.Kardeşimizi teşvik edeyim derken meslek karizmanıza ve yakın geçmişte şeyhulislam fetvalarıyla diri diri duvar temellerine koyularak mazlum edilen büyük alimlerimizin ruhlarına karşı yanlış yaptığınız hiç mi aklınıza gelmiyor.

Kimsenin kalemini elinden aldığımız yok,herkesin yazma özgürlüğü olduğu gibi,saygı çerçevesinde eleştiri hakkıda vardır.

Gerçek alimin işini alime,tarihçinin işini tarihçiye,müçtehidin işini müçtehide,siyasal tarihi yorumlama işini ehline bırakmadıkça arpa boyu yol almanız mümkünmüdür.

Kalemi eline alan ÇALAKALEM yazıyor yaz babam yaz,iyi hoş ama herkes anladığı ve bildiği konuda yazarsa daha isabetli,yaralı,verimli olmaz mı.Yoksa bu sitede siyaset oyunumu oynuyoruz.Eğer öyleyse o da başka.

Bu vahdet konusu Nadir Şahın istanbula elçiler yollamasından tutun,Ezher şeyhi merhum Şeyh Şaltut,Seyyid Cemaleddin Efgani,Muhammed Abduh v.b birçok bilge alim ve ulemanın bütün iyiniyetli çabalarına karşın saray şeyhulislamları tarafından hep reddedilmemişmidir.

Hele ve özellikle son otuz yıldır Tahranda büyük meblağlar harcanarak düzenlenen yıllık vahdet toplantılarının sonucunu bilmeyenmi var.

İmam ve rehber ilahi teklife amel ederek huccet tamamlama yoluna gitmiş ve emperyalistlerin oyunlarını bozmaya çalışmışlardır,netice olarak ise tahranı su yolu yapan türkiyeli islamcı yazar-çizer kalem erbabının şialık ve rehberiyete karşı mevzilendikleri basın-yayın organlarına bakmak yeter sanırım.

Aklıma gelmişken hatırlatayım alanında iyi bir yazar olmanın yolu.Bilgi-belge dökümantasyon-arşivleri araştırma-kütüphaneleri aşındırmadan geçmez mi.Bol noktalı nik'le yazan arkadaş,şimdi siz yazar kardeşimize iyilik ettiğinizimi sanmaktasınız.

Adama sormazlarmı seçimlerden önce aklınız neredeydi,neden seçimlerden sonra siyasi içerikli yazılar yazılıp çizilmeye başlandı,kulvar değiştirdiniz.

Yazar kardeşimizin iyi gitmekte olan önceki yazılarına niye hiçkimse eleştiri yazmıyordu.niyesi şu,çünkü o yazılarda gerçekten samimiyet vardı,ihlas vardı.

Bu da böyle bol noktalı nik'le yazan arkadaşım.ben sizin yerinizde olsam bir noktayla yazardım Ene Tehtikel Ba 'yı hatırlatma babından.Siz onu da aşmış görünüyorsunuz ne diyelim Maşallah-Barekallah.

Esen kalınız.











Bu mektep kolaymı bugünlere gelmiş,öyle bol keseden vahdetçilik söylemleri altında ABD tarafından eşbaşkan seçilmiş birtakım siyasetçiler ve partilerinin afyon sakızı gibi yutturulmaya çalışılması
 
M. Diligödek 11-05-2009, 18:54:27
Sayın Ülkü Hanım; Ben yazmış olduğunuz yazının sebepkarı olduğum için size ve diğer yorumculara açıklama mahiyetinede bu yazımı yazıyırum.
"Siyaseti olmayanın dini olmaz" sözünden yola çıkarak, önce şunu belirtmeden geçemeyeceğim, Şia'nın mahremi olan bu konunun burada die getirilmesi beni aşırı derecede üzmüş ve hayal kırıklığına uğratmıştır. Şöyle ki; ben, N.Erbakan'ın İran' a gitmesine üzülmedim. Ben, Erbakan'ın ömrünü İran'ın en büyük değeri ve varlık sebebi olan imamaet makamını kabul etmeyen, imametin düşmanlığını alani bir şekilde gerek söylemleri, gerekse meshebi ve itikadi icraatlarıyla dile getiren ve bu ülkede sünnülüğün hem siyasi, hemde irfani olarak liderliğini üstlenen bir zatın, arkasından milyonlarca insanı kendisiyle beraber Ehli beyt düşmanı olarak yetiştiren ve Şia' ları bırakın din ehli, insan bile saymayan bu ve bu gibi zatların bu denli, üstelik yer yüzünde İmamet makamının temsilciliği ve müdafasına soyunmuş bir ülkenin ve ülke liderlerinin böylesine samimi ve içten karşılaması ve benim gibi bieçok şia' nın gitmeyi, görmeyi hasretle arzuladığı, ama ekonomik sebeplerden dolayı gidemediği ve bu hasretle gece gündüz yanıp tutuştuğu o yerlerde Allah' ın hak imamlarının velayetini kabul etmeyen ve Hak İmama' ların muhalefetini yapmış olan bir zatın imamın haremine aziz misafir olarak davet edilmesi ve en azizi bir dost simasıyla karşılanması ve ağırlanması insanı yaralıyor.Üsteleik (Allah bilir) ömrünün, akıl ve fiziksel olarak hazanın da olan bu insanın İran'a , mektebimize ve vahdete ne kadar faydası vardır? Buda tartışılır tabi...Üstelik bu bunun benzeri okumuş ve kendini yetiştirmiş insanları ve ömrünün bahar-yaz ve sonbaharını, ömrünün en verimli zamanını mektebimize düşman olarak geçirmiş bu tür insan ve liderlerin böyle değer görmesi bir çok çelişkiyi kendisiyle birlikte meydana getiriyor.Bu ve bunun gibi olaylar; 14 yüz yıldır bize verilen mektebimizin ahlak ve kaideleri, Allah' ın hak önderlerine yapılanlar ve bu yapılanlara destek verenlerin saygı görmesi ve sevgiyle ağırlanması yaralıyor insanı"KEŞKE DİYORUM BÖYLE İNCE DUYGULU VE HASSAS OLMASAYDIM"
Vahdet...vahdet...vahdet; bir vahdettir tutturmuş gidiliyor...Kardeşler, vahdet olması için insanın önce kendi ve karşıdakinin inancını iyi tanıması ve buna göre hareket etmesi gerekir. Sen kendi inancının temellerini ve vazgeçilmez sütunlarını anlayamaz, kavrayamazsan, karşıdakini inancını hiç anlayamaz ve kavrayamazsın. (Din Allahın' dır). Buna kimse gibi benimde haşa itirazım yok fakat bu din benim hayat ve yaşamımın gayesini ve şeklini oluşturuyorsa ve bu dinin vazgeçilmezleri benim en değerli varlık ve inanç sebebim se bunu sorgulamak ve buna ters düşen şeyleri kabul etmemek ve itiraz etmek benim en doğal hakkım olmalı. ki, bu hakkı yüce Rabbim bana irade,
akıl, marifet, basiret, siyaset vb. özelliklerle donatarak lütuf etmiştir zaten. Geçek vahdet aynı inancı benimsemiş insanların bir birlerine karşı yapacakları vahdettir. "Ot öz kökü üsde piter" biz şialar olarak önce bir birimize vahdet etmeliyiz. En basit bir seçimde bile bir birlerine lanet okuyan ve canına ve kanına susayan bu aynı inancın insanlarına gerektir vahdet. ""Ö
Değerli kardeşlerim inanın yazacak okadar şey geliyor ki aklıma ve dilime, ama sizi yormamak için kısa tutmaya çalışıyorum. Eğer talep eden olursa sorularınıza cevap vemeye ve yazmaya hazırım
 
M.Diligödek 11-05-2009, 19:08:03
Bir önceki yazım yarım kaldı. yazmaya devam ediyordum ki yanlışlıkla kaydedildi. Yani yazımda gereken düzeltmeleri yapamadan kaydedildi. Bu yüzden yazımda yanlış anlaşılmalar olursa buna cevap verebilirim. Veya size ve mektebime göre yanlış ve hatalı düşünce ve tavırlarım sezinlenirse bunada İnşallah aydınlık getirebilirim. Sözümün özü şu idi: önce kendimize bakalım, bir birimize vahdet yapalım, sonra başkalarına vahdet düşünelim. Bir de, İran ve Erbakan ile ilgili görüşlerimde bir avam olarak olayı sorgulamaya çalıştım. Ben de, avamda olsam bu mektebin bir ferdiyim...Lütfen sizden rica ediyorum şia' nın mahremi ve özeli olan bu ve bu gibi konuları buralarda dile getireyelim. Ülkü Hanım Allahın selamı üzerinize olsun.
 
MEKTEBİN JANDARMASINA 11-05-2009, 21:09:01
A Politik'e;kendinizi ne görüyorsunuz?Bu sitenin bir yöneteni, kurucusu,editörü yok mu?Neyi yayınlayıp yayınlamayacaklarını bilmiyorlar mı?Anlaşılan bu konu size göre sadece yazarı değil bu sitedeki herkesi aşıyor...SİZDEN BAŞKA!!!!!
Bu tarz yazılar, yazarı milyar defa aşıyorsa buna karar veren siz allemeyi cihansınız herhalde.Saldırıyorsunuz, karalıyorsunuz, küçümsüyorsunuz.Sizin bu saldırgan yorumlarınızdan dolayı, yazarın yazısını defalarca okudum.Dediği İslam devleti vahdet diyor.İslam rehberi vahdet diyor bizde onlara tabi olalım,bizde vahdet diyelim.Siyonistlerin ekmeğine yağ sürmeyelim.Bunda bu kadar hararetli muhalefet edilecek ne var anlayamadım.
Ehlibeyt as.ın bu konuda ki bize tavsiyesi bizden güzel sözler söyleyin ehli sünnete .Bizim sırlarımızı aşikar etmeyin tavsiyesi varken beda ve rec'at deyip demogoji yapıyorsunuz.Ehlibeyt imamları ve şia alimlerinden vahdete aykırı söylenen söz ben şahsen duymadım.Sizin bildiğiniz varsa söyleyinde bilelim.Yok eğer sizin fikriniz ise gerçek isminiz ve tezinizle ortaya çıkında görelim.
 
A POLİTİK 11-05-2009, 23:46:14

Uzun tarih sürecinde çok büyük bedeller ödeyerek bu günlere gelmiş böyle ulu bir mektebin değil kahraman bir jandarması,kıtmiri olabilirsek bu bizim için en büyük şereftir.Bu böyle biline.!

Yukarıda,yani önceki yazılarımda sormaya çalıştıklarımı cevaplasanıza o yazılanlar demogojimi,yoksa gerçeklerin ta kendisi mi.?

Sorularımın havada kalması,işin ehli olmayanları elbette milyar kere milyar aşmaktadır.

Bu memlekette büyüklerimiz bizlere ehlibeyt akidesini iyi veya kötü, başardıkları kadarıyla binbir zorluklarla yaşatıp emanet etmişlerdir.bunun manasını bu işin derdiyle dertlenen her insanımız kendisine göre bilmektedir,öyle bol keseden mektepler arası diyalog fethullah efendidenmi size bulaştı.

İran'ın emperyalizme karşı siyasi manevralarıyla sizin vahdet anlayışınız ve teklifinizin ne alakası var,orası bir devlettir, dün dediğini bugün,bugün dediğini yarın şartlara göre değiştirebilir,bunu anlamak için illa birileri sizi uyarmalı-mıdır.

İmamı hasanın mübarek cenazesini dedesi Rasulullahın yanına defnettirmeyip ve hatta tabutunu oklattıran aişe aişe hanım ve yandaşlarının Peygamber jandarmalığını görmezden gelebilerek vahdetçilik oynamak size cazipmi geliyor.

Vahdet karşılıklı saygıyı içeren bir anlayış geliştirmenin ismidir.Sizin imam ve inkılab dahil hangi akidevi inancınıza veya Aşura törenlerinizden tutun mersiyenize saygı duyulmaktadır.Muharrem iftarı verilerekmi mi saygı duyuluyor yoksa.

Hint yarımadasındaki sünni ulemadan tutun kardaviye,ezher ulemasından tutun ta diyanete kadar kim sizi müslüman sayıyor Allahaşkına kendinizi kandırmayın insanlarımıza da doğru dürüst şeyler yazın,bu sitenin hakkı böyle verilir bunu da anlıyalım çünkü ve eminim ki,eytamı al-i Muhammedin eseridir.

Bu sitenin yöneteni-kurucusu-editörü var'ki,aslında tezekkür'den ibaret olan bu güzel yazışmalar devam ediyor ve sizde bizim bu anlattıklarımızdan,tarihten bi-haber olarak pembe vahdetçilik yazılarını yazabilmektesiniz.

Göller diyarında bir ada misali;bu memlekette bir avuç ehlibeyt dostu neyine güvenerek,hangi potansiyel ulema,hangi nitelikli onbinler yüzbinlerle ifade edilecek insanıyla vahdet çığırtkanlığına kalkışıyor Ey Millet.

Beda ve Rec'at ın sır olmasına gelince diğer yorum-yazısında bahsettiğim büyük alimlerimizin kitaplarını Sünni ulemasının didik didik okuyarak şiiliğe onlarca hatta yüzlerce irili ufaklı reddiyeler yazdıklarını bilmiyormusunuz.ne sırrıyımş böyle.Sır Fatıma s nın mushafı ve bazı diğer bilgilerdir ki o da mehdi A.F nin yanıdadır.amma da sırdan bahsetmişsiniz,görüyormusunuz işi bilemediğinizi.

Seyyid uş şuheda İmam Hüseyin s buyuruyor ki.Size karşı saygısız ve kibirli davranalara,siz de izzetli durarak karşılık veriniz,şimdi insafla cevap verin İmamın ve rehberin ve onların beraberindeki saygın ulemamızın bunca yıldır iyiniyet çağrılarına aklıbaşında hangi sünni aliminden kaydadeğer bir yanıt gelmiş.Bunlar bizim selavatımızdan dahi rahatsız olmaktalar.

Bendeniz ise allameyi cihan değil,cihanı hayrette bırakan Büyük allame Tabatabai' ks.nin mübarek kapısının eşiğindeki toprağım inş.yazımlarım dan belli olduğu gibi ruhumda ve bedenimde O büyük zat'ın mübarek ayak izleri var elh.

Herkese esenlik dileklerimle.





 
Alevi milliyetçisiyim 12-05-2009, 10:45:07
...büyüklerimiz diyor ki,Allah'ımız bir? Peygamberimiz bir? Dinimiz bir* eee daha ne? bende soruyorum: Allah,Peygamber,Din,Mezhep,Tarikat ve Siyaset anlayışımız bir mi?

...ateş düştüğü yeri yakar derler? biz Aleviler 1400 yıldır haksız zulme uğruyoruz? ta ki tek tesellimiz Mehdi olmuş.ve birileri onuda elimizden almaya çalışıyor.

Aşık İBRETİ diyor ki;

Mehdi zuhur ettiği an,ortaya çıkar güruh-u şeytan?

...şimdi benim hayret ettiğim? şiilerle sünniler kolkola girmişler zorakide olsa kardeş kardeş işi pişirmişler.ama? ama? tüm bu olanlardan Alevi hoşnut mu? şimdi sizin durumunuz hrıstiyanlarla yahudilerin durumuna benzemedi mi? onlar ahir zaman peygamberini kendi içlerinden beklerken hiç ummadıkları ve hor gördükleri arapların içinden çıktı? ve bende diyorum ki;MEHDİ alevilerin içinden çıkacak bu kaçınılmaz çünki o bizzat ALEVİDİR.

...RTE diyor ki,**Aliyi sevmek Alevilikse bende Aleviyim** bende cevap veriyorum hayır sadece Aliyi sevmek değil başbakan? tevella ve teberra gereği Aliyi sevmek Muaviyeyi lanetlemektir ALEVİLİK?

...SON SÖZLERİM? SİZE VE HEPİNİZE KARDEŞLİK AMA NASIL KARDEŞLİK HABİL İLE KABİL GİBİ Mİ? YOKSA HASAN İLE HÜSEYİN GİBİ KARDEŞLİKMİ?

İMZA:

ALEVİ MİLLİYETÇİSİYİM?
 
Hasan Arallar 12-05-2009, 11:54:49
A POLİTİK’e CEVAP

A Politik nikli arkadaş kendisi Nuh deyip Peygamber demediği gibi bir de bazı yorumcularca demogoji olarak nitelenen yorumlarına cevap verilmediği iddiasında bulunmaktadır. Halbuki eğer dikkat etseydi cevabını defalarca almış bulunuyor, ama ısrarla aynı ifadeleri farklı yorumlar altında tekrarlayıp duruyor. Eğe birbirimize cevap yetiştirmek için uğraşıp durursak bir sonuca varılamıyacağı ortadadır. Ama Allah rızasını dikkate alarak iyiye iyi kötüye kötü diyerek neleri kabul edip neleri kabul etmediğimizi ortaya koyarsak belki görüşlerde bir yaklaşma sağlanabilir.

Daha önceki yorumumda dile getirdiğim üzere Şia-Sünni ilişkileri, vahdet konusu, İmam-ı Zaman’ın( Allah zuhurunu yaklaştırsın) rızası vb. konularda herkes kendine göre bir yorum getirebilir. Bu gibi durumlarda ölçü öncü İslam alimlerinin tutumu olmalıdır. Şia’nın asrımızdaki öncü alimlerinden İmam Humeyni, Ayetullah Hamanei ve Ayetullah Sistani’nin görüşleri bize hüccet olmalıdır. Onların görüşleri de ortadadır. Vahdet Haftasını ilan eden İmam Humeyni, Takrib Merkezi’ni kuran Ayetullah Hamanei, Irak’ta mezhep çatışmasını basiret ve dirayetiyle önleyen Ayetullah Sistani’nin görüşleri, beyanatları, tavırları ortadayken hala kendimizden yorumlar uydurmakla bir yerlere varılmaz.

İran islam Cumhuriyeti mesullerinin tavırlarını siyasetçilik, bilmem değişebilir milli maslahatlar vb gibi basit ve o insanları küçümseyici ifadelerle geçiştirmekle bir yerlere varılmaz. Siyaset icabı yapsalar bile ümmetin hayrınaysa biz de bu siyasete uyalım.

A politik günlerce ard arda yazdığı yorumlarda anladığım kadarıyla Sünnilerin bir kısmının Şiayı kabul etmediğini, yayınladıkları kitaplarda Şia aleyhine yazıp durduklarını ve... ifade etmektedir. Bunları İmam Humeyni, Ayetullah Hamanei, Ayetullah Sistani ve onlarca taklit merciimiz bilmiyorlar mı?! Eğer bilerek yine de vahdete çağırıyorlarsa bize düşen bu islam büyüklerinin hangi amaçla söylemiş olurlarsa olsunlar sözlerini kabul etmek ve uygulamak olmalı değil midir?

Saygılarımla.
 
kod adım: Azrail 12-05-2009, 12:04:44
******MEHDİ HABER AJANSI******
=============================

...yazılarımızı sansürlediğiniz vede kaale almadığınız için Mehdi sizleri lanetliyor?

...ALLAHIN LANETİ VE GAZABI ÜZERİNİZE OLSUN? SİZİN GIYABINIZDA SİZİN GİBİ OLANLARIN HEPSİNE LANET OLSUN...ALLAHU EKBER...MEHDİ REHBER...

=========================================

...Ete kemiğe büründüm Mehdî diye göründüm?

...Mü'min kim? Münafık kim? cihat cephesinde olur malum?

...20 milyonluk Yahudi toplumu dünyaya kök söktürürken 20 milyonluk Aleviye neden dünya kök söktürüyor? oysa ki,Yahudilerin davası batıl Alevilerin ki ise; HAKTIR?

Zikr-i Hakikatimizdir...
=====================
Baki Gerçekler Demine Hu Dost Allah Eyvallah...
Gerçeğe Hu Mü'mine Ya Ali Ya Mehdi Sahib-i zaman...
 
A POLİTİK 12-05-2009, 12:05:43


Sayın site yöneticisi veya editör bey.Mektebin jandarması diye başlayan bana yönelik yazıya cevabi yazımı halen yayınlamamış olmanızı anlamış değilim.

Muaviye mektebi bağlılarının yüzmilyarda biri bile olmayan muhalefetime (aslında muhalefet değil,bilakis sözkonusu yazı üzerinden münazaraya seviye kazandırmaktı amacım) tahammül edemiyenlere bakınız.

Bizdeki yerel deyimle "Bu Çidedennik'le mi,zalimlerin yazdırdığı binlerce yalan hadisleri adeta VAHY kabul ederek yetişen sünni ve sünnici ulema ve bağlılarıyla vahdet edecekler.

Bu sabır ve tahammülle mi nerdeyse Peygamberden öne geçirdikleri Münafık sahabe kutsayıcılarıyla vahdet edecekler.

Mektebin jandarmasına diye bana yazan arkadaş sizede talimat yazmış,bu sitenin diye başlıyan kısmında........

Kusura bakılmasın ama,hem site yönetimine ve hem de talimatçıya güldüm acı bir gülümseyişle.

Tarih boyu Ali ve Ali şialarının ve onların dostlarının kanını içerek vampirleşmiş al-i sufyan nesli ve o habis zihniyetin uşaklığını yapanlarla, ve o sapkın anlayıştan aldıkları öğretiden kaynaklanan kinleriyle, İmam ks ve Rehberin barış ve kardeşlik ellerini (Haşa)necis telakki eden tantavi alçağı ve benzerleriyle mi vahdet edeceksiniz.?

Bunun adı tek yanlı ve hayali pembe vahdet dizilerine senaryo yazmaktan başka ne ile izah edilebilir.

Bu kadar huşyar yazı yazan birisi olarak müsade edin de İmam ve Rehberi de en az şu önceki yazılarından da kapasite ve birikimi belli olan Abdullah beyin yazarcığı kadar anlıyabileyim.

Doğrusu üzülmedim değil,ne yapalım."Böyle gelmiş böyle gider" ne güzel bir sözmüş.

Site-n-ize vahdet yolunda hayırlı başarılar.
 
MEKTEBİN JANDARMASINA 12-05-2009, 13:16:09
Sizin ne sorduğunuz belli değil ki.Ehlisünnet şöyle yaptı, ehlisünnet böyle yaptı. Bizi kafir görüyorlar.Saldırı saldırı...Başka hiçbir söyleminiz yok.Size şunu soruyorum.Acaba sizin savunduğunuz düşmanlığı yapsaydık şu anda sayısı yüzleri aşan şia olmuş ehlisünnet kardeşlerimiz acaba nerede olurdu şimdi?Diğer bir sorum ise Türkiyenin hemen her şehrinden şia olmuş insanlar varken Şia memleketi olan ığdırda neden bir tane bile yok?Sizin cevabınızı merak ediyorum ama bence sizin savunduğunuz düşmanlık politikasının ürünüdür. Iğdırdaki ehlisünnet kardeşlerimize Ehlibeyt İmamlarımızın hangi öğretileriyle yaklaştık.Adamlar bizim tavrımızdan dolayı mustazaf olmuşlar.
Benim size bir sorum vardı şia alimlerinden vahdet karşıtı bir söylem varmı bizim bilmediğimiz.Hala yazmamışsınız.Bana öğle geliyor ki onlarında düşüncesini yanlış buluyorsunuz. Yakında çok parlak fikirlerinizi dünya üstü gücünüzle açıklarsınız.Zaten yavaş yavaş onun sinyalini vermeye başladınız.
İşinize gelmeyene İranın siyaseti .Mektebin maslahatı de kendi fikirlerinize de aslında onların fikriymiş gibi savun.Sizi insaf ve vicdana davet ediyorum.
saygılarımla
 
Editörden 12-05-2009, 13:42:23
Sayın APOLİTİK nikli yorumcu,
Göndermiş olduğunuz yorumların -şimdiye kadar 10 adet-hepsi aynen yayınlanmıştır. Yayın ilkelerimize aykırı olmadığı sürece bundan sonra da gönderilecek bütün yorumlar yayınlanacaktır. Ancak her yazı ve yazarına ilgili yazı altında cevap vermeniz rica olunur. İlgisi olmayan yazar ve kişileri başka yazılar altında eleştiriye tutmanız doğru değildir. Bu yazıya yorum ve görüş belirtmeyen Abdullah Özgür beyi muhatap almanız buna örnek olup sizin kim olduğunuz site açısından önemli olmadığı gibi başka yorumcuların da hangi ad ve nikle yazmaları da bizi ilgilendirmez. Bizim için önemli ve yeterli olan başkalarına hakaret edilmeden görüşlerin ortaya koyulmasıdır.

Sn. Azrail nikli yorumcu, sizin bize ulaşmış ve yayınlanmamış veya sansürlenmiş bir yorumunuz yoktur, bu bize lanet dolu yorumunuzu da yayınladığımıza göre, hangi yorumunuzu sansürledik? yeniden gönderin yayınlamaya hazırız.

Saygılarımızla.
 
Allah için söyleyin 12-05-2009, 17:34:21
kaç günden beri tartışmalarınızı okumaktayız bu vahdet anlayışına göre yazılar yazanlar allahiçin söylesinler sünnülüğünde kalan ama vahdete de uyan bir ehlisünnet kardeşimizle evlenmek üzere içinizden kim kendi öz kızını ona nikah eder lütfen cevabını yazın.benim öyle bir meselem var aydınlatırsanız duacı olurum.
 
Bahri sayan 12-05-2009, 23:48:54

müsaade ederseniz bir ığdırlı olarak sormuş olduğunuzun cevabın vereyim ığdırdaki ehlisünnet kardeşlerimiz dediğiniz insanlar hazreti alinin dediği gibi muaviyenin on altınlık adamlarıdır.selimiye adını verdikleri ığdırın en eski şii merkez camisini yıllar önce el koyarak gaspetmişlerdir,aynen tarihteki gasıp büyükleri gibi.onlara hazreti ali dünyayı verse onlar onu sevmezler,kılıcıyla bizlerin kafasına vursa bizlerde ona buğzetmeyiz inş.onları imam cafer sadık şöyle tarif eder bilerek velayeti inkar edenler kafir,bilmeyerek karşı çıkanlar ise murcevne li-emrillah.işi allaha kalmışolanlar.kaynak insanı kamil m mutahari.dolayısıyla işi allaha kalmış olanlara müstazaf demeniz doğru gibi gelmiyor bana.hazreti aliyi kufede gördüğü halde islah olmayıp inat edenler yokmuydu.ığdırda hiçmi iyi şii yok onlardan birtanesi bile dönmemiş şimdiye kadar.
 
Çağrı ve İranlı 13-05-2009, 08:18:55
site sahiplerine seseleniyorum 13.05.2009 tarihinde çağrı ve İranlı nikleriyle ayrı ayrı yazdığım iki tane yazımı nenden yayınlamadınız.işinize gelmiyeni yayınlamıyormusunuz.saygılar
 
Allah için söyleyin demiştim ne oldu. 13-05-2009, 08:27:40
Allah için söyleyin beyler ve hanımlar bir soru sordum kimseden cevap gelmedi. özkızınızı vahdet ettiğiniz ehli sünnet kardeşinize nikah edermisiniz.benim öyle bir meselem var aydınlatırsanız duacı olurum demiştim cevap gelmedi.içinizde cevap verecek babayiğit bir kahraman vahdetçi yokmu.
 
Editörden 13-05-2009, 09:01:41
Sayın İranlı ve Çağrı nikleriyle yazan yorumcu, işte kendinizin de ifade ettiğiniz sebepten dolayı yorumlarınız yayınlanmadı. Arkaya arkaya aynı kişi tarafından farklı adlarla yorumlar gönderilmesi polemik oluşturmak amaçlı, muhatapları yanıltmaya yönelik, basın-yayın ilkeleri ve ahlakına aykırı olduğu için yorumlarınızı yayınlamadık.

Saygılarımızla.
 
Ersin Koca 13-05-2009, 09:09:19
"Allah için söyleyin demiştim ne oldu" nikli arkadaş, anlaşılan yanlış kapı çaldın. Okuyucu ve yorumcuların fetva makamı olduğunu sanmıyorum. Bu fıkhi bir sorudur ve cevabınızı taklit ettiğiniz mercii makamından almanız gerekir diye düşünüyorum. Sizinki hasta olan adamın doktor yerine bakkala gitmesine benzer!
 
Abdullah Özgür 13-05-2009, 11:43:05
Değerli Yorumcu kardeşlerim!
Hepinizi Allah'ın selamıyla selamlarım.
Değerli yazar kardeşimin yazısında kendisinin, bu kadar eleştirilmesine sebap olacak birşey göremedim. İslami Vahdeti, inandığı, gönül verdiği kişilerin fikirleri doğrultusunda savunmuş. Vahdeti savunmanın bir bedeli olduğunun da bilincinde olduğunu düşünüyorum. Allah kendilerini mevlası Ali gibi, rehberi rahmetli İmam gibi vahdet için fedakarlık edenlerden karar kılsın.
Bazı yorumcu kardeşlerin her zaman olduğu gibi zanda bulunarak, imalı sözlerle beni kast etmesi, ve hatta ismimi getirerek yazması beni üzmüştür ve başkaları ile vahdeti düşünmediği gib öz kardeş olarak gördüğü ehlibeyt dostlarıyla da barışık olmayı ve vahdet etmeye layık görmüyor.
Allah'ım şahidim olsun ki bu kardeşimizin yazısına ilk defa yorum yazıyorum, başka bir isimle, farklı nıckle yorum yazmadım.
Yine de ben hakkımı helal ediyorum, islami kardeşliğimiz gereği.
Allah da hepimizi aff etsin.
Allaha emanet olun.
 
bir dost 13-05-2009, 12:02:49
Sii-sünni bahanesiyle vahdeti baltalamak düsmana usakliktir.
seyyid Ali hameney.

,Apolitik nikli bay veya bayan biraz ehlibeyt ahlakiyla ahlaklan,siteye ve yazarlara biraz saygili ol,mektebi cizginin disina cikan köse yazilarina RASTHABER müsade etmez zaten,KRALDAN FAZLA KRALCI OLMA bu saldirgan tavrindan vaz gec,sana bir kardes tavsiyes
saygilar
 
,,,,,, 13-05-2009, 12:38:44
sa.
A politik kardeş..
burada millete dil bilgisi dersi vericeyinize yapmanız gereken vazifelerinizle ugraşsanız sanırım yararınızadır..
ayrıca hangi üniversiteleri yada hangi islami okulları bitirdiyinizden bile şüpheliyim..
ACABA BU DÜŞÜNCE İLE kac ehli sünnet kardeşi hidayet ettirdiniz ona bakmak gerek,maşallahınız var herkese cevap yetiştiriyorsunuz..keşke!!!keşke!!! bu zekanızı iyi yönde kullansanız..
TÜRKİYENİN HER YERİNDEN EHLİ SÜNNET KARDEŞLER ŞİALIGA İLERLİYOR ŞÜKÜR LAKİN IGDIRDA TEK BİR SÜNNÜ ŞİALIGI KABUL ETMİŞ BULUNMAMAKTADIR ,BEN SEBEBİNİN SİZİN GİBİ ZİHNİYETLERE BAGLIYORUM,,LÜTFEN DAVRANIŞLARINIZLA KARDEŞLERİMİZİN ŞİA OLMAMASINA SEBEBİYET VERMEYİNİZZZ....SİZ DİLERSENİZ O KARDEŞLERİMİZLE DÜŞMAN OLABİLİRSİNİZ ama başkalarınada karışmayınız..
resulullah güzel ahlakla islamı buralara taşımışken sizdeki düşmanlık neden anlamıyorum.. onlar şiaya kardeş demeyebilir ama bizler böyle ögrendik mektebimiz böyle emrediyor...senin benim dediyimizle şialık olmaz .biz sahipsiz de deyiliz ,mücdehitlerimizi dinleriz inş...
bir tavsiyem daha var kinden ,düşmanlıktan, nefretten kurtulmanın yollarıda var unutmayın..DİLERİMKİ nacizane yazım içinde bana cevap yetiştirmeye çalışmayacaksınız..yerinizde olsam teşekkür ederdim hatta..müslüman müslüman kardeşini uyarmalı..
selamun aleykum
 
sii.sünni bahanesi ile vahdeti baltalamak düsmana usakliktir 13-05-2009, 13:33:43
A POLOTIK IYI OKU VE DÜSÜN
 
M.DİLİGÖDEK 13-05-2009, 17:09:18
Selamun aleykum ey Adem oğlu... Sayın Ülkü hanım; bende sizin kadar, hatta idda ediyorum belkide sizden daha çok kardeşiliği savunuyor ve kardeşliğin insanlık ve dinimiz için vazgeçilmez olduğunu inanıyor ve savunuyorum.
Hatta ben yanlızca Ehli sünnetin değil tüm insanlarının ( Allah şahittir bu sözlerime) din, dil, ırk, renk gözetmeksizin kardeş olduğuna inanıyor. Yer yüzünde öldürülen, esir edilen , insanlık dışı her muameleye muhatap kalan tüm insanlara yüreğim yanıyor ve onlar için üzülüyor ve Rabbimden onlar için mağfiret diliyorum"Elimden gelen bu" daha geçen gün Hakkari de olan olaylara çok üzülmüş hatta yapılan sebebi ne olursa olsun bu zulüme dayanamamış ağlamış ve Rabbime ben onların yaptığından dolayı insanlık ve insanlığım adına utanç duyduğumu belirtmiş ve Rabbime istiğfar etmiştim. Ben Allahın yarattığı diğer tüm insanlar gibi sıradan bir insanım. Ne onlardan bir üstünlüğüm nede farkım var, yanlızca ben olaylara daha gerçekci bakmaya çalışıyorum.İşin acı ve garip olanı bizim değil, onların bizi kabul etmemeleri. Bun da tabiki bizimde sorumluluklarımızı gereği gibi bilmememiz veya bilsekde gereği gibi yerine getirmememizin de önemli bir payı var. Ayrıca biz kendimizi nekadar yetiştirmişiz ki başkasına da faydamız olsun "özümüze umac avammamışık ki başkasına erişte kesek" Özet olarak gerçekleri bilen ama çıkarları için gizleyen alim ve bilgililerin dışında herkese kalbimiz ve kapımız açık, yanlızca adı geçen siyasetci ve işi bilip gizleyenlerin şerrinden Yüce Rabbi me sığınırım
Eğer o siyasetcinin yerine İrana Ehli sünnet bir mustazafın davet edildiğini duysam ve okusam Allah şahidimdir gurur duyar ve sevinirdim. Lütfen beni doğru ve düzgün anlayın. Allahın selamı ve mağfireti üzerinize olsun Ey adem oğlu...
 
A POLİTİK 13-05-2009, 18:21:25

Bendeniz yazacaklarımı yazdım.Özellikle bana Don Kişotluk taslıyarak tavsiyede bulunmuş Bir Dost nik'iyle yazan koçak arkadaş ve diğer vahdet havarisi pehlivanlar.siz Polyannacı'lık oynamaya devam edin.Gülmiyelimde ne yapalım sizin bu sünni fatihliği edalarınıza.

Kaç günlerdir yazıyordum,yenimi aklınız başınıza geldi bana nasihat etmek veya tehdid etmek için... Aslında son yazıyla buraya yazı yazmamayı SİTE-NİZ ifadesiyle anlatmak istemiştim.Cevap hakkımı kullanmam gerektiğine inanarak yazdım,yayınlayıp yayınlamamak sizin bileceğiniz birşey,bunları Site yönetimi,çalışanları ve editör olarak sizde okusanız kafi...

Ama yinede,Vahdetten bir türlü anlamıyan ve Kızıl Şia Tarihi'ne takılıp kalan bu kafamla düşündüm taşındım,birtürlü gönlüm razı olmadı,diğer arkadaşların acaba bu iflah ve dahi ıslah olmaz A POLİTİK'in uyarılarımızdan haberi oldu mu merakı içinde kalmalarına.

Sonra sizleri öfkelendirip üzdüğüm için acaba günah mı ettim düşüncesiyle kahrolurdum.

Malumunuz olduğu gibi kardeşlik hakları anlarsınız ya.

Tahsilimi merak eden arkadaşa ise şunu derim.Okumak cehli gidersede merkeplik baki kalır diye bir "Darb ı mesel" vardır,onu da o meraklı arkadaşım anlar artık.



Ne de kolaycısınız böyle.Aziz Rehberin İran Kürdistanındaki konuşmasından yola çıkarak Iğdırdaki Fetullah-Diyanet-ve diğer Tarikatçi cemaatlerin yıllardan beri ısrarla şia avcılığı faaliyetlerine karşı insanlarımızı uyarmak isteyenlerin sözlerini bakın neyle ve nasıl çarpıtarak tevil etmektesiniz.

size bir örnek vereyim,isteyenler araştırabilir ZAMAN gazetesinin Iğdırdaki günlük tirajı 600 adet ve parasız dağıtılıyor ve en az yarısını şii esnaf-memur-vatandaş alıp okumakta.İsterseniz bir-iki de misal vereyim ha,ne dersiniz,onu da bilmem.Kim akşam olunca bir tavuğu noksan olsa eğer,hemen konu-komşuya sormaz,ya da akşam eve dönen sürüsünden bir-iki koyun-kuzu noksan gelse hemencecik otlak yerine giderek aramaz.?Hırsızmı çaldı,yoksa canavar'mı parçaladı endişesiyle çobanı hesaba çekmez veyahut ta; Bostanımıza-Bağımıza hırsızlar dadansa ne yaparız.?



Bu ığdır İmam Ali s nin neyidir.? Üvey evladı mı.?

Yukarıdaki misallerimden hangisini kabul ederseniz edin.Iğdırda ,Ali s nin bağ-bostanına hırsızlar dadanmış dal-budak dinlemeden kırıp dökmekte, Ali s nin kuzularına insan sureti giyen tarikatçı misyoner'ler dadanmış dersane ve ışık evleri denilen mezbelelik yerlerde beyinler yıkanmakta,beyni yıkanarak ikna edilen kız çocuklarımız başka şehirli fetullahçı öğretmen veya diğer tarikat ve meslek gruplarına mensup gençlerle evlendirilmekte,evinde anne-babasına ya anne biz niye muaviye ve yezide lanet okuyoruz onlarda islamiyete büyük hizmetler yapmışlar diye çıkışmakta.yüzlerce şii evladı asimile edilerek bu Velayet şehrinin geleceğe dönük Mektebi ve Manevi genleri değiştirilmekte,Bu durumu kendisine derd edenler meşru ve nefsi müdafaa'da kalmış birşeyler yapmaya çabalıyor kendince.

Şimdi izninizle soruyorum,bu Aliyyen Veliyyullah sedalarının uzun vadede zayıflatılarak,güya iran etkisinden kurtarılmak istenen İmam Hüseyin şehrinde,kökü dışarıda olan birtakım güç merkezleri tarafından planlı birşekilde uygulattırılan misyonerlik ve asimilasyon faaliyetlerinden,Saygıdeğer ve bütün yeryüzü şiilerinin-müstazaf'larının derdini kendine derd edinen aziz rehbere anlatsanız sayın hocalar acaba size özel olarak hangi tavsiye ve nasihatte bulunur.?bunu tahmin etmemek için (ne olmak lazım)gelir sizce.?

İmam ı Ali s ye karşı mesuliyeti olanlara diyorum,öncelikle bu şehirde oturup ta bu acı tablolar karşısında kılını dahi kıpırdatmıyarak pembe söylemlerde bulunanlar.Dualarda ağlıyarak yerlerde sürünenler,zikir meclisleri tertipliyenler( O amellerine saygılı olduğumu belirterek diyorum)nerdesiniz.?Yukarıda saymaya çalıştığım asimile olaylarının bir tanesine bile itiraz eden,karşı faaliyet gösteren,didinip çaba sarfeden,her kayıp şia evledını öz kardeşini,evladını kaybetmişçesine hayıflanıp kahreden,herkim olursa olsun, çıksın ortaya,değil ayaklarını onun kapısını eşiğini öperim.

Veyahut ta,bir hayli sayısı olan bu kayıp genç insanlarımızdan kaç tanesi asli mektebine geri döndürülmüş,eğer dönmüşse-döndürenler,zahmet çekenler,parasına kıyarak bu yolda masraflar edenler,vaktini harcıyanlar.,bu faaliyetlerde birilerinin düşmanlığını kazananlar,bu uğurda sıkıntılara uğratılanlar,lar-lar-lar...Varsa bir kişi çıksın ortaya desinki ben varım lafı uzatma diye,ona rağmen konuşan olursa yalancıdır.Ben şunu demek istiyorum,önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi; Kardeşim herkim olursan ol,herneye inanırsan inan,önce bulunduğun şehirde mektep-mektep diye bahsettiğin velayet bostanı'nın yukarıda vermeye çalıştığım misallerden hiç birisi kadar da mı değeri yok,beni insafa-vicdana davet eden insaflı vicdanlı kardeşim.

Iğdır dışından bizlere bu sahifelerde Mektep-Rehber nutku çekenlere ise şunu hatırlatmalıyım;buradaki ortam ve işler; öyle bol keseden nutuk çekip ahkam kesmelerinize hiç mi hiç müsait değil.Denemek isteyenler buyursun gelsinler burada vahdet nasıl olurmuş göstersinler,öyle uzaktan uzağa,eeeey rehbere söz mü diyorsun kabilinden parmak sallamalara kimse aldırış etmez.

Sanki herşey yolunda,sanki herkes inancının doruk noktasındaymış gibi milleti hazır olmadığı,ya da garip karşılıyacağı birtakım ifadelerle ikileme sokma...Sonra topluma izahını etmek zor olur..

Gelelim İran gerçeğine.

Var diyorsanız eğer.Sizlerinde memleketi olan şu yıkılmışta Rehbere Mukallid olan Alimm'ler nerede.? Rehberin geniş halk kitlesi tarafından tanınmadığı isminin bile doğru dürüst telaffuz edilmediği bir toplumda alimmlere bir dokundurma söz denilse,yine bu sahifede üst perdeden basacaksınız vaveylayı,alimlere söz yokk.

Eee rehberin tanınmadığı bu toplumda,Eeey Millet rehber buyuruyorki vahdet edin.Millet soracak KİM'LE vahdet.?Ehlisünnet kardeşlerimizle.Millet cevap verecek Yaa bunlar Selimiye adını verdikleri bizim en eski camii'mize elkoymuşlar önünde de bir kermes çadırı açıp AŞURE tatlısı dağıtıyorlar.Soracaksın niye dağıtıyorlar,cevabı hazır:İmam hüseyni kendisi öldürüp sonrada ağlıyan acem'ler,İrancı'lar,Humeyni uşakları Belediye meydanıda AŞURA çadırı kuruyorlar ya ona karşılık...Buyrun vahdete.Buyrun burdan yakın..


Daha geçen yıl Fetullah cemaati Belediye meydanında On ya da onbeş gün devam eden bir kermes düzenledi inanırmısınız müşterilerinin çoğunluğu dönükleştirilmiş bizim insanımızdı,araştırabilirsiniz.

Yine ığdırda büyük düğün salonlarında konferans adı altında fetullahçı programlar hem de kaç tane.Yine salonun yarısı bizim dönükleştirilmiş bahtı-kara'lar.

Yazan-çizenlere söylüyorum bu alanda ne yapmışsınız veya yapmaktasınız.?.?.?

Bu şehir ve İnsan sizin de değil midir.?.?.?

Bana nasihat etmekte maharet gösterenler orda-burda birilerini hidayet peşinde olacağınıza,önce Mescidin içi misali gelsenize memlekete,Rehberi bizim gibi sert mizaçlı-düşmanlık yayanlar tanıtamıyor,herce'şeyi berbad ediyoruz baksanıza.

 
A POLİTİK 13-05-2009, 18:25:58

En son yazdığım yorum-yazımı tamalıyamadan yanlışlıkla kaydettim.Belkide hayırlısı böyledir.son yazım olduğunu beyan edecektim.iyi günler.13.05.2009
 
A POLİTİK 13-05-2009, 18:42:39
Sayın editör.

Ayrıca Abdullah Özgür ve Sedat Akmercan nikleriyle yazan ağaların yanımızda hürmetlerinin daim olduğunu.

Abdullah isminin o yazıda geçmiş olmasının belli bir kasıt'tan değil de,sehven yazıldığını ve özrümüzü kendilerine özel olarak iletmenizi istirham eder,siz site halkına da başarılı çalışmalar dilerim.

Hayırlı günler.
 
siyaset mi? 13-05-2009, 19:02:07
A Politika nikli yorumcu !
Aslında ne kadar zayarsan o kadar güzel oluyor, yorumlar renklenıyor.....

yazılar insanın aklının tercümanıdır böylece fikir yapınızı öğrenıyoruz.....

Ama başalarının da tercümanına saygı gösterseniz daha güzel olacak.....

son yazınızı nasıl bitirecektiniz merak ettim, zaten yeterince vahdet yanlılarını, sahabe kutsayıcılarıyla vahdetten tutun, al-i sufyan uşaklığını yapan tantavi alçağı ile vahdete kadar vahdet yapmakla suçluyorsunuz......

Şu rahmetli imam ve rehber kiminle vahdet diyor bunu bir açılalrmısınız? Cahilliğimiz ve mektebe vurduğumuz darbelerden kurtulalım...ben yoksa vahdeti yanlış mı anlamışım öğreneyim?

yine de yorumlarınızı zevk okuyorum.....

saygılarımla.......
 
A POLİTİK 14-05-2009, 02:22:11

Site yönetimine bundan bir önceki ve son yazı-yorum'um olan ığdır gerçeğini anlatmaya çalıştığım ifadeleri yüreklilik ve iyiniyet göstererek yayına koymasından dolayı teşekkür ederim.

Vahdet konusundaki görüşümü soran kardeşe şunu söylemeliyim ki;İslam Mektebinin Büyük Ayetullahı ve Rehberi S.Ali Hameney hazretlerinin buyurduğu genel anlamdaki vahdet emri elbette herşeyin ve başımızın üstündedir.O öyle buyuruyorsa inancımız odur ki bu buyruk alem feda ola Bakiyyetullah,Huccet ibn-il Hasan Mehdi A.F nin buyruğudur.

Biz sadece yukarıda belirttiğim Iğdırla ilgili hepimizin göstermesi gereken hassasiyetlerin olduğunu ve bununda akıl-feraset-dirayet bağlamında ele alınması gerektiğini anlatmak istedik.

Daha önceki yorumlarda da bahsettiğim gibi sayın yazar kardeşimizin bu yazısı üzerinden mevzuya derinlik ve seviye getirmeyi amaçladık.Kastımız yazar dahil olmak üzere kimseyi incitmek -üzmek değildi,istemeden kırarak üzüntüye sebebiyet verdiysek de incinenler haklarını helal eder inş.

Yüzyılların büyük sıkıntı-zorluk ve fedakarlıklarıyla bugünlere gelmiş ve bizim acizane ifademizle Kızıl Şia Mektebinin,ya da Şehid Mutahhari ks nin deyimiyle aşk ve sevgi okulunun(Hanım veya Ağa ) farketmez,elbette neferleri de dirayetli ve kabiliyyetli olmalıdır.

Siyaset mi nikiyle yazıp soran kardeş en son hitabım da size olsun; Bu sahifedeki bütün yazılarımıza dikkat etmiyerek,aziz İmam ks ve O'nun evladı olan Seyyidimiz ve mazlumlar hamisi Rehber hakkında bana soru yöneltmenize ne desem bilmem ki.

Herkese iyilik ve güzellikler dilerim.Saygılarımla.

 
FERASET SAHİBLERİNE... 14-05-2009, 04:01:05
S.A IGDIRDA YAŞAYAN BİRİ OLARAK ŞUNLARI SÖYLEMEKTE FAYDA GÖRÜYORUM HANİ BİR GÜZEL SÖZ VARDIRYA HER LAFIN BİR COGRAFYASI,HER COGRAFYANIN BİR SÖZÜ VARDIR.BİZ KALKIP REHBERİN VEYA BAŞKA BİR ULEMANIN SÖYLEDİĞİ SÖZÜ NERDE,HANGİ ŞARTLARDA SÖYLEDEDİĞİNE BAKMAKSIZIN SADECE SÖZÜ ALIPTA DEGERLENDİRME YAPARSAK BENCE DOGRU TAHLİL YAPMIŞ OLMAYIZ.DOLAYISIYLA IĞDIR ÖZELİNDE A.POLİTİK NİKLİ KARDEŞİMİZİN UYARILARI VE ALTINI CİZMEGE ÇALIŞTIĞI VAHDET ANLAYIŞINI ÖZELLİKLE IĞDIR AÇISINDAN DEGERLENDİRDİĞİMİZDE DOGRU TAHLİLLER OLARAK GÖRÜYORUM.VE BU KONUNLARIN GEREK SORUMLULUK GEREGİ GEREKSE CİDDİYETİ AÇISINDAN MUTLAKA RÜŞTÜNÜ İSPAT ETMİŞ KİŞİLER TARAFINDAN KALEME ALINMASI GEREKTİĞİNE İNANANIYORUM.
NOT; BAZI YORUMCU ARKADAŞLAR HER HALDE IĞDIRI FAZLA BİLMEDİKLERİNDEN OLSA GEREK MEKTEBLE TANIŞAN EHLİ SÜNNETTEN KİMSENİN OLMADIGINI İDDA ETMİŞLER OYSAKİ ÖYLE OLMADIGINI KÜÇÜK BİR ARAŞTIRMAYLA GÖREBİLİRLER.KALDIKİ BU NASİP MESELESİDİR ALLAHIN İNSANLARA LUTUF ETTİĞİ.BİZLER BİR CÜMLE EMRİ BİMARUF EDEBİLMİŞSEK NE MUTLU. (İLTİMASI DUA)
 
Bir dost 14-05-2009, 15:21:58
Sayın A politika kardeşim !

Önceki yorumunuza ve diğer yazdıklarınızın hepsine katılıyor ve takdir ediyorum ama acaba fark etmediniz mi, sözlerinizin şiddeti sanki önderlerimizin vahdet çağrılarına ters düşüyor imaji doğurur diye?
Iğdırın sorunları farklı vahdet çağrısı farklı bir şeydir. Yazınızın akışından diğer yorumcu kardeşler de bu hataya düştüler.
İki konuyu birbirine karıştırdıkları belli oluyor.
Iğdırın sorunları vahdet ile halolur ama "sünnü- şia vahdeti" ile değil, ŞİALARIN kendi aralarında vahdeti, sözbirliği ile.

Iğdırın sorunlarının büyük bir bölümünün Fetoşculardan kaynaklanması bizim genel vahdete darbe vurmamıza sebep olmamalıdır. Burda kardeşlerin birbirine saldırmalarına suçlamalarına sebep olmamalıdır.
Sorunların sadece fetoşculardan kaynaklandığını söyleyemezsınız herhalde, sistem, küresel şialığı yok etme çabaları, kaynaşmayı kardeşliği engelleyen kavmiyetcilik zihniyeti, toplımun dinamiklerinin yetersiz olması ve ve ve ve.
Yani içe yönelik bir öz eleştiri de yapmak gerekmez mi?

Iğdırın sorunlarını çözmek için Iğdırda olmak gerekmiyor, Iğdırda bulunanlar çözemediğine göre demekkı Iğdırda olmak yetmiyor. Iğdırın sorunlarını bilmek ve i.inde olmak asli meselelerden biridir ama olmazsa olmaz şartlardan değildir, diye düşünüyorum.

Iğdırın sorunları vahdet ile halolur ama "sünnü- şia vahdeti" ile değil, ŞİALARIN kendi aralarında vahdeti, sözbirliği ile.

Sizin gibi duyarlı kardeşlerimizin sayısı ne kadar acaba, hiç düşündünüz mü?

Iğdır dışında bu kadar duyarlı kardeşiniz varken, birlik ve beraberlik içinde hareket etmek varken, dayanışma ve fikir aliş verişinde bulunmak varken birbirimizi yıpratmak, Iğdırın sorunlarının kaynağı olan odakların özellikle de dediğiniz o fetoşcuların ekmeğine yağ sürmez mi?

Size nasihat ettiğimi ve veya ders verdiğimi düşünüyorsanız yanılırsınız, yüreğimin dertlerini paylaşıyorum.
takdiri size ve bütün yorumcu kardeşlerime bırakıyorum.
Allaha emanet olun.
 
REBEZE CERİBİ 18-05-2009, 13:45:39
Biismi Teala
Kendi içinde vahdeti olmayan topluluk,geneli de bozguna uğratır.
Ufak mahalli seçimlerde bu hallere düşmüş bir toplum,ayıbına kör olarak susması ve önce yaralarını sarıp,tevbe edip,islah oldukten sonra böyle büyük düşüncelere kapılmalı.Aksi taktirde çabalar hiç bir halta yaramaz,ortaya da böyle trajikomik durumlar ve pozisyonlar çıkar......İ S L A H O L A B L E C E Y İ M İ Z U M U D U Y L A.........
 
berk 22-05-2009, 11:55:55

Ülkü hanım yazınızı okudum ve fikirlerinize katılıyorum ama şunu eklemek istiyorum, yazılan yazılara yorum yazmak, yazıdaki fikirlere katılmamak herkesin doğal hakkdır ama hakaret etmek ve aşağılar tarzda eleştirilerde bulunmak müslümana yakışan şeyler değildir. A politik hanım insanlara onların firavunuymuş gibi davranıyorsunuz doğrusu anlayamıyorum. üslubunuzu gözden geçirmenizi tavsiye ederim ayrıca şia içinde vahdeti yakalayamıyor diye beraber yaşadığımız sünni müslümanları gözümüzü kapatarak sizi görmüyoruz sizi yok sayıyorum demek yada düşmanca tavırlar sergilemek bize yakışan şeyler değildir unutmayın vesselam
 
A POLİTİK 22-05-2009, 21:06:37

Berk nikli arkadaş; Siz beraber yaşadığınız sünni müslümanları gözünüzü kapatmadan görmesine görün de, benim hanım olduğumu nereden çıkardınız,bizim halk deyimiyle Metel kaldım valla.Başkasına müminlik taslıyacağınıza önce şu Su i Zann'ınınızdan dolayı kastettiğiniz hanım kimse ondan bir güzel helallik alın benimde size bir kardeş tavsiyem bu olsun.

Birilerinin yüzüne karşı söyleyemediğinizi bakın sahte isimle buralarda nasıl yazıp söylemektesiniz,sizinki karanlıkta duvar ardından taş atmaya benzer kusura bakmayın.

Beraber yaşadığınız o sünni kardeşleriniz size mübarek olsun da,elimdeki video kasetinde Aşuranın bayram olduğundan uzun uzadıya bahseden Iğdır eski müftüsünün süper bir cuma hutbesi var,merak edip izlemek isteyenlere buradan duyurulur.

Ülkü hanım kardeşime gelince ben ona hakaret ve saygısızlık ettiğimi sanmıyorum.Aslında kendileri takdir ederlerki hiçbir yazısı bu kadar rating yapmamıştı.Fenamı oldu ? Bu sahifede gezinenler oldukça yararlı bir tarihi mütalaa yapmış oldular vesilesi de Ülkü hanımın yazısı oldu,buradan kendilerini içtenlikle kutluyor selam ve saygımı iletiyorum.Bu hususu üstteki yorumlarımın satır aralarında birkaç defa yazmıştım siz gözlükle ve Berk"Mökkem"okursanız görürsünüz.Firavun ithamınızıda size iade etmiyerek başkaları hakkında dikkatsiz ve önyargılı olduğunuza bağlıyorum.

ATV kanalında birzamanlar haber programlarının sonunda Salih Memecan imzalı "Bizim City"isminde günün konusunu hicveden ama aynı zamanda da izleyiciyi düşündüren çizgi filmler yayınlanırdı.Eh..Ne yaparsın bu site de bizim Site yazdık yine.

Herkese hayır ve huzur dileklerimle.Saygılar...






 
berk 26-05-2009, 20:05:09
Sayın A Politik, yazı üslubunuzdan bayan olduğunuzu hissettim demekki yanılmışım. Benim için önemi yok bay yada bayan, ayrıca kimseyide kastetmiş değilim. Kınadığınız sahte isim kullanmayı sizde yapıyorsunuz, kınanacak şeyse ikimizde kınananlardanız !!!
A Politik bey,bende hakaret ettiğinizi sanmadığınızı düşündüğüm için uyarma ihtiyacı duydum.Ayrıca, ülkü hanımın bu şekilde reyting yapmak istediğinide sanmıyorum. Gönül isterdiki faydalı ve yapıcı şeyler yazılsın. Ne diyelim Allah yardım etsin hepimize ,vesselam
 
A POLİTİK 27-05-2009, 16:17:36
s.a Bendeniz bu yazılara yorum yazmakla,yazılan yazılarda verilmek istenen mesajların havada kalmaması niyyetiyle,yazının konusu üzerinden münazara zenginliği yaratarak okuyucu kardeşlerimizin ufuklarına daha-bir katkıda bulunmak ve; bizim olan bu sitede ne-yazık ki üzülerek gözlemlediğim (günlük yaşamda da birçok insanımızdan aynı paralelde eleştiriler duyduğum)"yazın güzel olmuş tebrikler"basma-kalıp statikliğini öteye geçmiyen,üretken olmamıza katkı sunmayan bir anlayışın ne mektebimize ne de kimseye bir yararının olmadığını ve olamıyacağını,yaratılış gayemizde olan sebep sonuç ilişkisinden hareketle sorgulayıcı ve araştırmacı olmamız gerektiğini bazen keskin ifadelerle de olsa ortaya koymaya çalıştım.

Keskin ifadeleri bilerek seçmemdeki gaye,"Ben gamlı hazan sense bahar dinle de vaz geç" bestesini çağrıştıran; oku geç,birde ufak bir tebrik mesajı yaz anlayışını silkelemekten başkaca bir maksat taşımıyordu.Tebrik yerinde ama,yazıdan veya diğer yazar kardeşlerin yazılarından yola çıkarak üretken olmak nerede ?

Biz güya kırıcı yazıyoruz...Kırıcı olmıyan dolu dolu yorum yazıları nerede onu da göremedik.Varsa yoksa Ayy canım yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık.Bu mudur dava ?

Kamçılanmıyan fikirler yerinde saymaya devam eder sözünden hareketle,ne kimseyi incitmek ve ne de kimse hakkında su i zann'da bulunmak aklımdan geçmedi.

Sehven ismini yazmış olduğum beyefendi ve mümin kardeşim A.beyden de açık yüreklilikle helallik talep ettim,hatta en acımasız bir biçimde eleştiri oklarını yönelten S.beyden de öyle...

Özür; Erdemin yarısıdır diye boşuna dememişler !

Rating meselesine gelince yazarlar ve diğer sanat kollarında emek sarfedenler en çok neyi arzu ederler ? Elbette çok izlenmeyi ve eserinin konuşulmasını değilmi ?

Bunun aksini söyleyen hiçbir sanatçı veya yazara rastlıyanınız varmı acaba ? Söyleyen varsa şayet sanatından ve kendisinden emin değildir.! Gerisi,tuzla da kokmıyayım kabilinden beylik laflardan öteye geçmez.

Faydalı şeylerin yazılıp yazılmamış olduğunu herkes kendi algılama kapasitesine göre değerlendirir.Bunu birde gerçek ilim sahiplerinden sormak lazım.

Gören göz için sabah ışımıştır.İmam Ali a.s

Duanıza berk bir yürekle katıldığımı bildirir saygılar sunarım.








 
 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

16/03/2012 GÜNÜMÜZÜN HASTALIĞI VESVESE
19/02/2012 TUHAF
16/01/2012 EŞYALARIN HİZMETÇİSİ OLDUK
21/12/2011 DOST OLMALI MI?
21/11/2011 Bir umut bir arayışla...
30/10/2011 Her Şey Ona Ayarlanmış
17/10/2011 HAYAT DEVAM EDİYOR
06/06/2011 BAŞARILI OLABİLMEK
09/05/2011 NASİP
08/04/2011 DÜŞÜNCEDE ÖZGÜRLÜK
09/03/2011 NEREYE GİDİYORUZ?
18/02/2011 BABAMIN ÖLÜMÜ
19/01/2011 KURU SLOGANLAR
10/01/2011 AŞK ve VEFA’dır KERBELA!
20/11/2010 ÖYLE BİR GEÇER Kİ ZAMAN
31/10/2010 KÜÇÜK ZEYNEBİN ÖYKÜSÜ
28/09/2010 KERBELA YOLCULARI
31/08/2010 BAĞIŞLANMA GECESİ
06/08/2010 AZGIN NEFSE SESLENİŞ
07/07/2010 ŞEYH HAMZA GÖLELİ
05/06/2010 KANLI EYLEM
30/05/2010 BİR YILDIZ DAHA KAYDI
12/05/2010 ÇARESİZ KADINLAR
29/04/2010 UMUTLARIM
28/03/2010 ÇALIŞTAY ve FARKLI GÖRÜŞLER ÜZERİNE
13/03/2010 VAHDET HAFTASINDA KADIN SEMPOZYUMU
24/02/2010 GECENİN RENGİ
29/01/2010 GÜÇSÜZLÜĞÜN SEYRİ
29/12/2009 KERBELANIN BİZLERE VERDİĞİ MESAJLAR
02/12/2009 YARATILANI SEVELİM YARATANDAN ÖTÜRÜ
01/11/2009 AKILLARA YERLEŞEN DOMUZ GİRİBİ
21/10/2009 YAHUDİLER
27/09/2009 FEDAKARLIK
09/09/2009 RAHMET GECESİ
22/08/2009 ŞEYTANIN TUZAĞI
10/08/2009 ANNE VE BABASI AYRILAN HALİL’İN DİLİNDEN
17/07/2009 YAŞAMIMIZ VE DİN
20/06/2009 DİZİLERİ YAŞAMAK
30/05/2009 YİNE SİYASİ KRİZDEYİZ
22/05/2009 AYETULLAH BEHÇET
10/05/2009 KARDEŞLİK ZAMANI
28/04/2009 SONUÇ NEREYE VARACAK
08/04/2009 BAŞKA BİR DÜNYA
01/04/2009 IĞDIR'DA BEKLENEN SONUÇ
12/03/2009 BAHÇEMİ YAKAN GÜNAH
19/02/2009 ERBAİN HATIRASI
05/02/2009 ŞİMDİ ALKIŞLAMA ZAMANI
29/01/2009 ÖLÜMÜN ARDINDAN
19/01/2009 ERGENEKON MASALI
04/01/2009 GAZZE’Yİ GÖRMEMEK
09/12/2008 YALNIZLIK
 
 
YAZARLAR
Y. ZİYA T.YILMAZ

YANLIŞ HESAP BAĞDAT’TAN DÖNER
ABDULLAH ÖZGÜR

Azerbaycan’ın Gayretli Müslümanlarının Direnişi
MUHAMMED AK

Devrimci bir Sufi: İmam Humeyni!
Hüseyin TAŞ

İslami İran ile Türkiye Rakip Ülkeler mi?
MEHMET YETKİN

Bahreyn ve Halk Kıyamı
Abdulkadir Çuhacıoğlu

AKAN KANLAR VE ÂLİMLERİN SESSİZLİĞİ
MUHSİN KÜÇÜKER

İKİ ALİ ÜNAL MI?
KEMAL KEMAHLI

ALİ ÜNAL’IN, ŞİA VE İRAN YANILGILARI
MEHDİ AKSU

SEYYİD ALİ HAMENEİ VE BİLİNMEYEN YÖNLERİ-3
KONUK YAZARLAR
Ali ERDEM

SİNCAN OLAYI VE BİR HUKUK SKANDALI
Mikail GÜREL

En Büyük Kusur Kibir ve En Büyük Allah
RIZA BAKIRLI

AKLIN ÖNÜNDE SET OLUŞTURMAK
Rahmi Onurşan Rahmani

Adın “Ali” ama gözlerin “Muaviye”ye benziyor (1)
HAZIM KORAL

SIFFİN SAVAŞI
Bilgehan Ova

SANAT YAZILARI (II)
FUAT TÜRKER

Özgürlük Değil Şeytan’a Tutsaklık
AZERİ YAZARLAR
Muhammed Mustafa

Evroviziyon-Gaylar, İnsanlığı çökertmeye yönelik sinsi planlar
Meşedi Natıq

Gənc Hüseynin anası Zəhraya və bacısı Rüqəyyəyə ünvanladığı məktub
Tural Əli

Zindanda bir gün...
Emin Gənciyev

AYIL EY AZƏRBAYCAN !!!
Emin İmanlı

Dinin gövhər və sədəfi
Gönül İsmayılkızı

Təhqir edilən ŞƏHİDLƏR
Hacı Arzu

Açıq!
Devran Abdullah

Quba aksiyası ilə inanclıların aksiyalarını birləşdirən məqamlar var
Kənan Rövşənoğlu

AZƏRBAYCANDA RUHANİLİK
Vüsal Hətəmov

Hər zadı tərsinə ölkəm…
Ali Caferi

Ölümüzü dəfn etməyə bir molla var?ali
NAMAZ VAKİTLERİ
TV KANALLARI
Türkçe Kanallar
Zehra Tv
Ulke Tv

Tv5
Hilal Tv
Yumurcak Tv
Kudus Tv
Arapça Kanallar
Almanar
Alalam Tv
Alforat Tv
Alkawthar Tv
Farsça Kanallar

Irib 1

Irib 2

Irib 3

Irib 4

Irib 5
Press Tv
Jam e Jam 1
Jam e Jam 2
Jam e Jam 3
Quran Tv
Azeri Kanallar
Sahar Tv
HAVA DURUMU

TARİHLİ ARŞİV



GAZETELER

DERGİ ve MECMUALAR

BAĞLANTILAR

YABANCI GAZETELER

 

Ana Sayfa   |   İletişim   |   Giriş Sayfam Yap   |   Sık Kullanılanlara Ekle |   Sitene Ekle

Yazarlar ve makalelerin Yayınlanan  haberlerin yorumları sadece yorum sahibini bağlar. Bu konuda rast haber merkezi'nin hiçbir sorumluluğu yoktur

 
rasthaber.com’da yayınlanan harici linkler ayrı bir sayfada açilir.harici linklerin içeriğinden rasthaber.com hiçbir şekilde sorumlu değildir rasthaber.com’da yayınlanan yazı ve yorumlardan yazarları sorumludur.
2008 © RAST HABER   www.rasthaber.com
Tüm Hakları Saklıdır.
Tasarım :Networkbil.net
Atanur Evden Eve Nakliyat Küçükçekmece Evden Eve Nakliyat